Jak potrápit revizora (kontrola jízdenek)

Informace na úvod:

podle zákonů 111/1994 Sb. o silniční dopravě § 18 a 266/1994 Sb. o drahách § 37 se musí cestující na výzvu pověřené osoby prokázat platným jízdním dokladem, pokud chce bez problémů docestovat do zvolené zastávky nebo stanice. V Brně je možné si zakoupit jízdenku pro cestu v MHD, ale teprve označením ve značkovači se z ní stává platný jízdní doklad. Vtip spatřuji v tom, že někteří revizoři vyzývají ke kontrole jízdenek a nikoli platných jízdních dokladů. Dalším platným jizdním dokladem může být též předplatní jízdenka nepřenosná, tvořená průkazkou a kupónem, označovaná brněnsky prostě jako šalinkarta.

Svoji historku mohu též uvést krátkou anekdotou:

Proč si označuješ dvě jízdenky ptá se jeden druhého při nástupu do šaliny. To pro případ, že bych náhodou jednu ztratil. A co když ztratíš i tu druhou? V tom případě to jistí ještě šalinkarta. (Ha Ha Ha)

Při jedné jízdě v brněnské šalině č. 6 mě vytrhl z rozjímání rozruch v přední části vozu v důsledku pronesené věty: “Kontrola jízdenek”. Než kontrolór docupital až ke mně, napadla mě myšlenka na menší výstřel z Aurory. Ač jsem spokojeným držitelem roční šalinkarty, nosím v peněžence ještě štůsek jízdenek pro nebrňáky, kteří se mnou někdy v MHD cestují a jsem schopen jim jednoduše jízdenku poskytnout z vlastních zásob bez zdržování se jejím nákupem. Na výzvu: “Kontrola jízdenek!” jsem právě tento štůsek neoznačených jízdenek podal ke kontrole se slovy: “Nevím, co na nich chcete kontrolovat, zdají se mi v naprostém pořádku”. Revizor probral jednu po druhé a když viděl, že ani jedna není označená téměř zajásal. Jednu neoznačenou jízdenku si ponechal v ruce a ostatní mi vrátil se slovy: ” Nemáte označenou jízdenku, zaplatíte pokutu 500 Kč!” S ledovým klidem jsem ho požádal o vrácení mé zadržené jízdenky a též jsem se zeptal, proč bych tu jízdenku měl mít označenou, že to absolutně nechápu. Odpověděl jen, že mi jízdenku nevrátí.

Myslel si patrně, že zadržel jedinečný důkaz svědčící proti mně, že jedu bez platného jízdního dokladu. To mi dalo možnost dále v tomto rozhovoru pokračovat, a protože mě jednání revizora, že mi zadržuje jízdenku, naštvalo, řekl jsem si v duchu, že nechám záležitost vyostřit, co to dá.

Neustále jsem žádal o navrácení jízdenky a upozorňoval ho na to, že pokud mi již zkontrolovanou jízdenku nevydá, odmítám se s ním o čemkoliv dalším bavit. Stále se oháněl tvrzením, že jízdenka, kterou třímal v ruce není označená. Do tohoto našeho trapného rozhovoru se ozvala cizí paní sedící opodál. Na moji adresu sdělila: “Ale pane, ten revizor má pravdu, tu jízdenku musíte mít opravdu označenou.” Nereagoval jsem, nemělo to smysl.

Paní též dala pokoj uspokojená zřejmě svým poučným prohlášením. Revizor vytáhl mobil a telefonoval na policii. Mám tu černého pasažéra, čekejte na Mendlově náměstí, budu potřebovat určit jeho totožnost. Řekl jsem nahlas: “Je to vaše práce, jistě víte co děláte, nebudu vám v ničem bránit. Volejte, kam umíte.” A dál jsem se vezl se svoji zkontrolovanou jízdenkou v cizích rukách. Pak přišel druhý revizor podívat se na celou naší událost z blízka. Když se kolegy vyptal na průběh celé události, tak jsem si řekl, že už jim dám pokoj. Proto jsem se zeptal druhého revizora: “A vy máte označenou jízdenku?”. Oznámil mi, že on nemusí mít označenou jízdenku, že on má šalinkartu. To už jsem musel s pravdou ven. ” Také nemusím mít označenou jízdenku, já mám také šalinkartu” Pak už věci vzaly rychlý spád. Po kontrole mého platného jízdního dokladu mi druhý revizor vrátil jízdenku z rukou toho prvního, ten první odvolal objednanou policejní hlídku na Mendlově náměstí a pak oba společně právě na Mendlově náměstí vystoupili.

A já vesele pokračoval do práce. Když jsem se později o svůj zážitek podělil s kolegou, varoval mě slovy: “Štěpáne, jednou ti někdo za toto rozbije hubu.” Nevím, uvidíme…


Pokud se vám příspěvek líbil, k přečtení doporučuji: Dvojí počítání v masně



Komentáře: 73 »

  1. Lemik píše

    am Prosinec 2 2007 @ 12:04 pm

    To jsem taky jednou zkoušel, prý: “kontrola jízdenek”. Říkám, že jízdenku nemám, tak prý občanku. No, nehrotil jsem to tak jako ty a vytáhl šalinkartu. Stejně se mi ta paní zdála nějaká vytočená.

  2. Klára píše

    am Prosinec 2 2007 @ 12:55 pm

    To je fakt dobrý, vaše geny se nezapřou.Já bych ale na to neměla nervy, dotáhnout to až takhle do konce.

  3. Ředitel Zeměkoule píše

    am Prosinec 2 2007 @ 3:13 pm

    To mi připomnělo jeden text:

    “Revize jízdenek,” pravil ten muž,
    “anebo ti dááám na krk nůž!”

    :-) Takže bacha na TYHLE revizory. ;-)

  4. Sim píše

    am Prosinec 2 2007 @ 5:14 pm

    pěkný…
    ale snad z nich nechceš mít byrokraty, že ne…

  5. Horses píše

    am Prosinec 3 2007 @ 2:20 pm

    :)
    tak vidiet toto nazivo, tak sa valam smiechom.
    hor.ses.

  6. jezisek píše

    am Prosinec 3 2007 @ 2:58 pm

    Hmmm, dobrej clanek. To chce fakt chladnou hlavu si s revizorem takhle vklidu popovidat. Rad bych to nekdy v Hradci zkusil, ale my tady mame cipovky, kde je bud jednotlivy jizdny nebo casova predplatenka. Leda ze bych si koupil jako ty do foroty nejake papirove listky v trafice, to pro tu prdel jiste stoji :-)

  7. LuFa píše

    am Prosinec 3 2007 @ 3:10 pm

    jezisek: Mimo karty lze v HK používat i klasické lístky. Sám jich několik v peněžence mám a to z důvodu: vyprší mi časové předplatné (používám pouze pro zimní měsíce), dojdou mi na kartě peníze (nestačím si je tam ve vhodný okamžík uložit), pro návštěvy, které chtějí cestovat sami a v noci již lístek neseženou.

    Jinak občas mě v HK revizoři štvou. Ukažu lítačku při nástupu do vozu (II. pásmo). Ve stejném spoji ukazuji lítačku za deset minut revizorovi. Po pár stanicích zas dalšímu revizorovi. Takto řetězové ukazování lítačky se sice neděje často, ale párkrát do roka se přihodí. Při čtení knížky, nebo sledování filmu, je toto dost otravné.

  8. Klárka píše

    am Prosinec 3 2007 @ 9:31 pm

    že ste to vy, hradečáci, tak já jezdím na papírový lístek. Na jeden a ten samý, neustále.teda takhle - ve dne, kdyz potkas revizora, ví prd jakou kombinaci čísel má kontrolovat, protoze maj vsichni chipovky nebo litacky. takze hlavni je ukazat nejaky oznaceny listek. v noci a o vikendech jezdim uz dlouho na jeden, ten si cvaknes, peclive vyhladis, aby az na nej pojedes podruhy, pan ridic nevidel, ze uz je štiplej. kdyz se snazis, muzes na jeden listek jet tak 6 krat. Pak uz je to risk. Je to takovy kompromis mezi mnou a dopravnim podnikem HK, občas jim přispěju, občas ne.

  9. LuFa píše

    am Prosinec 3 2007 @ 9:58 pm

    Klárka: A to jako fakt funguje, že revizor neví, jakou kombinaci čísel kontrolovat? Kolikrát ti to již takto prošlo? Doufám, že to nyní nějaký nečte ;-).

  10. ja píše

    am Prosinec 4 2007 @ 11:48 am

    ho ho ho pekne plytké !

  11. Anonymní píše

    am Prosinec 4 2007 @ 11:53 am

    supr

  12. rootz píše

    am Prosinec 4 2007 @ 12:03 pm

    doprial by som ti odpracovat zopar “sicht” ako revizor, mozno by ta presli taketo kokotiny. myslis ze si hrdina ked vytacas cloveka ktory si robi svoju pracu?

  13. Dodkes píše

    am Prosinec 4 2007 @ 12:06 pm

    plytky humor.

  14. LuFa píše

    am Prosinec 4 2007 @ 12:25 pm

    rootz: Dělá svou práci dobře revizor, který po pasažérech žádá ke kontrole jízdenky, namísto platných cestovních dokladů?

  15. Forrest píše

    am Prosinec 4 2007 @ 12:49 pm

    Je to sice sranda, ale jen do chvíle, než si uvědomíte, že takové jednání by nám samotným už moc milé nepřišlo. Je to prostě dětinské a hloupé, protože až bude někoho z nás točit např. slečna v bance prohlášením že: “… a co já s těmi penězi, klidně si je tu můžete nechat uložené… ale stvrzenku nevydá a nechá si je ve vlastní peněžence… a až po dlouhé době dojde na to, že jste přišli uložit hotovost a ona konečně zareaguje správně… to bude legrace co?” To je stejné jako když se spolehnete na to, že soud vyloží právo doslova. A ono ejhle soudce výklad práva provede posvém, ostatně od toho tu je a už se to pomalu začíná prosazovat… Tohle je smutný příklad lidské malosti, která je nadto ještě nedůstojná obou stran. Přeji vám drazí spoluobčané stejnou odvahu postavit se na odpor (stejně dokonale si vyložit předpisy a zákony) až budou tři bezvlasí gauneři v podvečer tlouct jednoho opáleného. Pak napište a já rád smeknu. Protože tomu už se říká občanská odvaha…

  16. Hujer píše

    am Prosinec 4 2007 @ 2:26 pm

    LuFa: jen takový offtopic. Jen by mě zajímalo, proč jsou experti typu “rootz”, kteří tak rádi a často do všeho rýpou a všechno haní tak často “čtenáři” ze Slovenska. Ví to někdo? Nebo je to slovenská úchylka či mindrák?
    PS. U mně na webu se občas taky zastaví… :-)

  17. freya píše

    am Prosinec 4 2007 @ 2:42 pm

    no pekne pekne mne sa to pacilo bohuzial mam skusenosti s revizormi viac ako dost ..a revizori jednali asi takym stylom ze hulvat s primitivom si mozu ruky podat absolutne ziadne slusne spravanie cize tak im treba dostali co im patri len tak dalej:))inteligentny clovek by tutu pracu asi tazko robil:)

  18. LuFa píše

    am Prosinec 4 2007 @ 3:03 pm

    Hujer: Upřímě řečeno, příspěvěk od čtenáře rootz mi jako rýpání, či hanění nepříjde. Svým způsobem má pravdu a chápu ho. Obdobně se pak v komentáři rozepisuje Forrest. Čtenáři ze Slovenska tedy v nesouhlasných názorech nijak nedominují.

    Navíc jsem rád, že čtenáři ze Slovenska chodí na české weby a čtenáři z Česka zase na slovenské.

  19. heydo píše

    am Prosinec 4 2007 @ 3:04 pm

    rootz, pri vsetkej ucte k tvojej casto nasilnej o “otravujucej” praci - schlad si hlavu a rozmyslaj o praci, ktora ludom pomaha, nie skodi. skus nieco tvorit!

  20. Štěpán F. píše

    am Prosinec 4 2007 @ 9:46 pm

    Naše mamka také pracovala jeden čas jako revizorka v MHD HK. I když byla postrachem, protože jezdila prakticky na všech linkách a v kterou koli denní i noční dobu, takže nikdo nevěděl, kdy a kde se objeví, chovala se k lidem slušně. Například dotyčným nabídla, že jim jízdenku prodá, když si nestihli koupit před cestou a pak teprve provedla kontrolu. Pokutu dostali jen ti, kteří očividně nabízenou pomoc nepřijali. Mohli se pak akorát tak zlobit sami na sebe.

    Tato má historka nebyla prvoplánově zaměřena na to, že bych si chtěl z někoho robit srandu. Jen se poskládalo několik událostí s jasnou příčinou a následkem, což vyplývá z textu.

    Byrokraty z revizorů udělat nechci, ale budu rád, když se budou věci nazývat správnými jmény a jestli můj text k tomu mohl trochu napomoci, splnil svůj účel.

  21. Palo píše

    am Prosinec 5 2007 @ 8:48 am

    Heydo: Podla teba praca revizorov ludom skodi? Ked sa vezu nech platia. Tebe by sa tiez nepacilo keby si mal obchod a niekto by ti v nom kradol. Urcite by si si kontroloval ci zaplatili co si zobrali do kosika.
    Samozrejme ze sa to da robit aj slusne.

  22. Streamer píše

    am Prosinec 5 2007 @ 10:03 am

    No tam kde zijem ja sa listky nestikaju ale kupuju od vodica… ale aj tak pridu revizory a kontroluju listky…. ako pride mi to trochu blbe ked v autobuse ktory ma jedny dvere otvorene… nabere ludi na zastavke a kazdy si kupy u neho listok kde 20 minut ide autobus do dalsieho mesta bez zastavenia sa tu zrazu objavia 4 revizory a kontroluju listky… to ze ci si stiknes alebo nie je logicke ze ich treba ale tu?

  23. x píše

    am Prosinec 5 2007 @ 10:34 am

    Slovaci chodia sem na web lebo sa objavil na SME odkaz na tento web. Nic ine v tom nie je. Slovanska vzajomnost vyprchala ked ste sa rozhodli postavit radar , o ktorom je uple jasne proti komu je postaveny. A Kasparovova provokacia na futbale v prahe kde prislusnici protiputinovskej pravice umyselne sposobili vytrznosti co je opat pouzite proti rusku a putinovi. Je my z vas cesi nagrc.

  24. x píše

    am Prosinec 5 2007 @ 10:37 am

    Ze sa nechate takto od zidou Klausa a Havla manipulovat. Presne tyto aj rozlozili ceskoslovensko. Len sa pytam kde to skonci. Pravici len teraz akoze vyhovuje slovenska naklonnost cesko ako nejaka ticha podpora radaru. Cesi dajte sa vycpat.

  25. rootz píše

    am Prosinec 5 2007 @ 11:46 am

    Hujer:
    s takym nazorom sa zaradujes medzi to tupsie obyvatelstvo v Cechach, s ktorym som mal tu “cest”. je mi uplne jedno ci taketo nieco spravi Cech, Mongol, Slovak, alebo ufon, a je jedno odkial som a akou recou hovorim. Kazdy aspon trochu inteligentny clovek musi uznat, ze je to ubohe.
    LuFa:
    S tymto pristupom by ti iste bolo velmi smiesne, keby si prisiel do restauracie, casnicka by sa spytala “co si prajete?”, ty povies “Dal by som si vepro, knedlo, zelo a vychladenu dvanastku.”, ona ti povie “Nech sa paci” a budes sediet ako kreten pri stole, pretoze si jej nepovedal “Povedzte kucharovi nech mi pripravi vepro, knedlo, zelo, da ho na tanier a vy mi nacapujte pol litra 12stupnoveho piva znacky staropramen do skleneneho pohara a prineste mi ho spolu s tanierom s vepro, knedlo, zelo na moj stol, spolu s vidlickou, nozikom a obruskom.” ale si si len “nieco prial”. Este raz - ubohe, a ti co mu davaju za pravdu by sa mali nad sebou zamysliet.

    X:
    a ty tiez nemusis globalizovat :) nie vsetci cesi su debili a uz vobec ti zo vsetkych nemusi byt nagrc :)

  26. rootz píše

    am Prosinec 5 2007 @ 11:55 am

    heydo:
    prepac, teba som si vsimol az po odoslani - neviem co robis ty, ja tvorim takych 12-14 hodin denne, takze mi nemusis vykladat o tvorivej praci :) okrem toho si uvedom, ako sa ludia spravaju k revizorom, a az potom sa zamysli nad tym ako sa spravaju oni. preco asi revizorom nie je 1,5metrovy krpec s vahou 30kg (nic proti krpcom :) )? pretoze by ho “udatni” chlapci bez listka zmlatili do kocky. ked nemam listok, nejdem autobusom. a ked nemam listok, nemam pravo pindat na kvalitu mhd - a kvoli nespokojnosti si rekurzivne znova nekupit listok. vzdy ked vidim ako revizor niekoho chyti - ci uz “zabudol”, “stratil”, “nevsimol ze mu konci platnost” a podobne (niekedy to je pravda, ale bohuzial, pravidla su pravidla), tak sa usmejem a davam za pravdu VZDY revizorovi. chcel by som vidiet vsetkych tych hrdinov co chodia na cierno, ako by sa spravali, keby sa dalo do autobusu dostat LEN s platnym listkom (aj ked pochybujem ze by to slo spravit nepriestrelne). asi by si konecne uvedomili, ze nic nie je zadarmo :)

  27. major píše

    am Prosinec 5 2007 @ 12:18 pm

    rootz: 100% súhlas. Je tvorivou prácou vymýšľať spôsoby ako obísť pravidlá? Či už ísť načierno v MHD alebo krátiť milióny na daniach, či vymýšľať poistné podvody. Keď týmto ľuďom niekto nepozorovane ukradne peňaženku, tak si isto len povzdychnú: “Ech, ďalší tvorivý, bodaj by nás bolo ešte viacej!”

    x: Čo to splietaš? Na Slovensku je dosť priaznivcov radaru, rovnako ako je v Česku dosť jeho odporcov. A keď už o vzájomnosti, tak tá vyprchala oveľa-oveľa skôr, najneskôr “bratskou pomocou proti kontrarevolúcii”…

  28. Klára píše

    am Prosinec 5 2007 @ 12:26 pm

    Nevím proč se musíte dohadovat zrovna u tohoto příspěvku o radaru a sdělovat nám komu je z koho nagrc. Nic není černobílé.

    Jinak šlo o to, že revizor má v popisu práce říci kontrola jízdních dokladů. Stejně tak to vždy říká průvodčí ve vlaku - má přesně nařízeno co má říci. No a brněnský revizor udělal chybu hned na začátku a díky Štěpánovi si mohl říci: Chybami se člověk učí. A určitě si ted bude dávat sakra majzla, na to co říká, i na Štěpána.

  29. Hujer píše

    am Prosinec 5 2007 @ 12:28 pm

    Rootz:
    … ale ne, nesnaž se zase něco vyhrocovat. Sám jsem 50% slovák a slovenčinu dokonce považuju za jeden z nejhezčích jazyků. To byl prostě jen takový postřeh a pokud to někoho uráží, tak sorry.

    x:
    … ale tvůj příspěvek mě fakt rozesmál. Zase bych mohl napsat, že slováci jsou v tom politizovaní nejak zakomplexovaní (t5eba na SME jednoznačně vedou už dlouho politické články a Fico v popředí) ale raději to neudělám, aby si to někdo nevyložil jinak … a půjdu raději do Brd pomoci s radarem -:)

  30. rootz píše

    am Prosinec 5 2007 @ 1:13 pm

    Hujer:
    nic sa nedeje :) len vacsina takychto prispevkov mieri k zaverom “ty ses slovak a proto debil” a “ty si cechur, tak si debil” :)
    a pokial ide o hranola, to je kapitola sama o sebe, ani nie tak komplex ako komplexny problem, takze to nema cenu sem miesat :)

  31. rootz píše

    am Prosinec 5 2007 @ 1:18 pm

    Klara:
    neviem ako to je u vas, u nas je salinkarta “predplatny cestovny listok” a ked som si trochu pogooglil, tak mi to v cestine tiez vyhodilo “predplatni jizdenka”, takze mam taky dojem ze aj po tejto stranke je pan autor trochu mimo :P

  32. Klára píše

    am Prosinec 5 2007 @ 1:45 pm

    Rootz: Jízdenka ano, ale přece jen revizor kontroluje všechny jizdni doklady. Například důchodci nad 70 let se musí prokázat - dokázat kolik jim je - a neprokazují to jízdenkou, protože ji mít nemusí, jezdí zadara. To samé osoby ZPS -zdravotně postižené. takže obecně jsou to doklady. Doklad je jízdenka, průkazka, šalinkarta, lítačka…

  33. rootz píše

    am Prosinec 5 2007 @ 2:11 pm

    Klara:
    normalny proces:
    “kontrola jizdenek”
    -ma - ok
    - zlevneny?
    - ano - “Aha, vy ste zak, student, poprosim doklad”
    - ma - ok
    - nema - problem
    -nema
    - “aha, mate nad 70, poprosim doklad”
    - ma - ok
    - nema - problem
    - “aha, ste ztp, poprosim doklad”
    - ma - ok
    - nema - problem
    asi moze nastat este aj nejaky iny pripad ale tento zaklad je asi rovnaky aj u vas. tak ci onak, doklad je “dolozenim” nejakej skutocnosti, opravnenim - tak ako je vodicsky preukaz “povolenim” na riadenie vozidla. takze ak nemas listok musis dokladovat ze ho mat nemusis. ale to neznamena ze to je nahrada cestovneho listka, len odovodnenie toho, preco ho nemas/nemusis mat. ale to uz sa vyslovene pustame do pravnickych reci :)

  34. LuFa píše

    am Prosinec 5 2007 @ 2:20 pm

    rootz: Právě z tohoto důvodu má revizor žádat po cestujícím platný cestovní doklad. Pokud žádá předložení jízdenky, a jízdenku mu místo platného cestovního dokladu cestující předloží, nesmí se pak ničemu divit a vše může dopadnout tak, jak je v příspěvku popisováno.

    Jinak jak jsem již psal výše, tvým argumentům rozumím. Taktéž si myslím, že se 99,9% cestujících zachová tak, že místo jízdenky ukáže hned napoprvé cestovní doklad. Čas od času se ale někdo zachová doslovně a nastane tak komicka situace, kterou Štěpán F. popsal výše a které se většina zasměje.

  35. Peter píše

    am Prosinec 5 2007 @ 4:47 pm

    Policia nema pravo nikomu dalsiemu podavat informacie pri zistovani totoznosti. Dokonca aj na zistovanie totoznosti musi policajt uviest preco… Ci je tu podozrenie na spachanie trestneho cinu alebo priestupku… Cestovanie nacierno nie je ani jedno z uvedenych. Poskytnutie os. udajov tretej osobe je protipravne, na to treba policajtov upozornit a oni stiahnu chvost…

  36. Štěpán F. píše

    am Prosinec 5 2007 @ 7:15 pm

    To rootz:
    K tvému prímeru s restaurací a objednávkou knedlo-kapusto-ošípano(jestli to překládám do slovenčiny správně, i když, jak jsem se právě dověděl, oficiálně se název tohoto jídla do slovenčiny nepřekládá a používá se to přesně tak, jak píšeš)
    Je zde totiž zásadní rozdíl.

    Do restaurace jdu, protože si chci koupit jídlo a současně je v restauraci personál, který mi ho chce prodat. Setkávají se tu dva kladné postoje a opravdu jen blázen by si mohl myslet, že se servírka zachová tak jak píšeš.

    V MHD při kontrole jízdních dokladů je to ale jinak. Nepřeji si být při cestě rušen a současně revizor mě touží zkontrolovat. Setkávají se tu různorodé postoje a tak se domnívám, že by jednání revizora mělo být profesionální, tedy měl by označovat svůj požadavek správným jménem. Nejsem si tím zdaleka jist, ale myslím si, že když si mě dovolí kontrolovat revizor, mohu si současně já dovolit kontrolovat revizora. Přesně podle zákona: Oko za oko, zub za zub.

    Je to možná léčení vlastního mindráku, protože když mě bude kontrolovat vedoucí v mojí práci, tak už tento zákon nepoužiju, stáhnu krovky a budu ticho jako pěna. Ale to už by byla úplně jiná pohádka. Dobrou noc děti:)

  37. Brano píše

    am Prosinec 5 2007 @ 8:06 pm

    Peter: cestovanie na cierno JE priestupkom !! Takze nikto chvost nestiahne, iba ak ty, cierny cestovatel :)

  38. isidor píše

    am Prosinec 5 2007 @ 9:29 pm

    Štěpán F.: to, ze si “neprajes byt pri ceste ruseny” je uplne, ale uplne irelevantne, vstupom do dopravneho prostriedku suhlasis s prepravnym poriadkom, v ktorom je jasne napisane, ze cestujuci je povinny “strpiet” kontrolu cestovnych dokladov, resp. na poziadanie predlozit doklad.

    A pozadovat od revizora sluzobny preukaz (ten by snad mali ukazovat automaticky) je samozrejme tvoje plne pravo.

  39. isidor píše

    am Prosinec 5 2007 @ 9:30 pm

    oprava: sluzobny preukaz a odznak (ten by snad mali ukazovat automaticky)

  40. LuFa píše

    am Prosinec 5 2007 @ 10:16 pm

    isidor: Průkaz revizoři v MHD mnoho neukazují.

  41. rootz píše

    am Prosinec 5 2007 @ 10:47 pm

    LuFa:
    1a. (prepravny poriadok mhd, ba) Cestujúci musí mať pri sebe platný cestovný lístok po celý čas prepravy, ako aj v okamihu výstupu z vozidla a na vyzvanie sa ním preukázať revízorovi.

    1b. platny cestovny listok == oznaceny cestovny listok. cize to hrdinstvo s tym ze ma cestovny listok skor dokazuje to, ze nepozna cestovny poriadok mhd. a neznalost “zakona” neospravedlnuje

    1c. v celom poriadku mhd ba je doklad spomenuty len ako nieco co potvrdzuje identitu cestujuceho, alebo inu skutocnost, napriklad “doklad o zaplateni predplatneho listka”, nikdy ako cestovny “doklad” - cize ako som povedal - doklad != listok

    2. ak sa nepreukaze, nemusis sa preukazat ani ty, pretoze take pravo ma len revizor. v takom pripade ti staci nejaky svedok, aby ti mohol dosvedcit pred policajtom, ze sa nechcel “legitimovat”. to vsak tiez moze byt len slovo proti slovu, ked to bude kreten gumacky.

    StepanF:
    ak si neprajes byt ruseny, chod taxikom, aj tak pochybujem ze si taxikar kvoli tebe vypne radio a vysielacku. alebo si zaobstaraj sukromneho sofera. mhd je HROMADNA doprava, takze neviem ako v nej chces nerusene cestovat.
    a vepro sa u nas povie napriklad bravcove s knedlou a kapustou :) alebo, ako pises, sa nepreklada.
    ako som spomenul vyssie - revizor spravne ziada cestovny listok (jizdenku - opravte ma ak sa mylim).
    a este k tej restauracii - do autobusu (saliny, metra, atd) vstupujes s tym, ze si si vedomy povinnosti a prav prepravcu ale zaroven aj prav a povinnosti svojich. to, ze si (svojim sposobom v podstate) odmietas opravnenej osobe skontrolovat dodrziavanie pravidiel, znamena vlastne len to, ze si nie si vedomy svojich povinnosti cestujuceho a porusujes (aj ked len docasne - ale na dialnici ti tiez staci ist kilometer 200vkou, aby ta capli ;) ) tym cestovny poriadok. tot vsjo.

  42. Anonymní píše

    am Prosinec 5 2007 @ 10:58 pm

    Tento prispevok ma naozaj potesil, ukazuje, ze aj deti z pomocnych skol uz dnes bloguju a (ti, co tlieskaju autorovi) veselo sa zapajaju do diskusii. Len tak dalej.

  43. phesantSK píše

    am Prosinec 6 2007 @ 6:39 am

    Tiez mam jednu prihodu s revizorkou…
    Pred mesiacom +-1 tyzden som ako obvykle cestoval MHD (u nas v Ziline)… pri nastupe do trolejbusu som sa rozpraval s kamaratom a tak listok ktory som drzal v ruke, som si neoznacil “bezprostredne” po nastupe.V momente ako som si vsak sadol som vyskocil ze si ho oznacim(zdoraznujem V MOMENTE), kedze kamarat bol blizsie k oznacovacu, ponukol sa mi ze mi ho oznaci. No nech to skusal akokolvek,neslo to. Hm, tak som si pomyslel OK, na dalsej zastavke ho oznacim.(napadlo ma ze uz bolo po “casovom limite” - aj ked je to hlupost, no v tej chvili mi to prislo normalne).Lenze z prednej casti trolejbusa som zacul… “kontrola cestovnych listkov” - wow tak som ako strela vyskocil k druhemu oznacovacu. Hm, ale to uz uradovala pani revizorka “Neskoro mlady muz” - tak chvilu som si myslel ze len zartuje… ale ona nie. No priznam sa nie som z tych co si lahko zachovaju chladnu hlavu a bol som urcite cerveny ako paprika…pokusal som sa o konverzaciu, snazil som sa vysvetlit ze to neslo oznacit, skusal to kamarat , naozaj to neslo, kamarat mi to dosvedcoval, dokonca jedna stara pani co to videla, no revizorka si hudla len svoje, ze ju to nezaujima a ze nemam platny cestovny listok. Citil som krivdu, hnev…asi si to dokazete predstavit. No tiez som vedel ze za ziadnu cenu nepristupim na platenie pokuty. Heh, a co bolo na tom este trapne? Vsetci ludia museli kvoli mne vystupovat a nastupovat iba prednymi dverami, ostatne boli zavrete. Citil som sa ako daky kriminalnik - no hroza. Pani revizorka mi zahatila cestu a ked som sa len pokusil prejst, postavila sa mi do cesty s pripomienkou : “Co do mna vrazate?”…
    Konecne sa objavilo policajne auto (v duchu som si myslel, ze spravodlivost musi byt a s policajtmi sa dako dohodneme)…No policajt mi na to len, ze on s tym nema nic a jeho povinnost je len overit moju totoznost, pricom stazovat sa mozem na dopravnom podniku. Citil som sa ako obet dakeho spiknutia, podvodu. Pani revizorka si odo mna este s vitazoslavnym uskrnom pytala studentsku kartu (Ktoru som jej prirodzene odmietol vydat - na co policajt vobec nereagoval az sa mi zdalo ze so mnou suciti) a nakoniec mi do ruky pchala daky papier o pokute ci co a hovorila nieco v tom zmysle ze cim skor zaplatim, tym lepsie, lebo potom to bude len a len drahsie - to uz bol pre mna vrchol, povedal som jej ze si ho moze nechat a ze ja nic platit nebudem… siel som prec …v hlave sa mi zas prehanali tie pocity…nespravodlivost, hnev, krivda, ze som vobec nemal ist na ten bus… ze som si ho naozaj mal oznacit okamzite - ako vzdy…ale co uz neskoro bolo plakat nad rozliatym mliekom

    Od toho dna som cakal v schranke daku postu od dopravneho podniku, rozmyslal som tiez co napisem na svoju obhajobu, ako to vsetko sformulujem atd…

    No dni ubiehaju a dnes, viac ako mesiac po danej prihode mi stale nic neprislo. Tak neviem ci zvitazila spravodlivost - alebo si to pani revizorka nechala prejst hlavou a rozmyslela si to… alebo neviem co.
    Tak mi drzte palce aby mi naozaj nic neprislo :). A pozor na taketo komplikacie v MHD… je to trapas a tiez dost zaberak na nervy.

  44. cert píše

    am Prosinec 6 2007 @ 9:44 am

    Nieco podobne by si si k policajtovi nedovolil - a to jedine preto lebo vies ze narozdiel od revizorov nie su neskodni.

  45. Forrest píše

    am Prosinec 6 2007 @ 9:59 am

    huh, tak to tu ti komančové zanechali na společnosti větší stopy než jsem si myslel. Štěpáne to ti fakt nedochátí, že MHD tu jaksi není “odpánaboha” a zadarmo…? Je to prostě služba za určitých podmínek a platí se za ní. Do té restaurace taky nejde přijít s koněm a nechtít být rušen… myslet, myslet, myslet

  46. LuFa píše

    am Prosinec 6 2007 @ 11:07 am

    Forrest: Myslím, že příspěvek nebyl o neplacení v MHD. Příspěvek byl o adekvatni reakci na adekvatni požadavek.

    “Kontrola jízdenek.”

    “Ano, bezevšeho, tady máte jízdenky ke kontrole.”

    Nic víc, nic míň.

  47. LuFa píše

    am Prosinec 6 2007 @ 11:09 am

    phesantSK: Tak jen pozor, aby pokutu MHD nechtělo proplatit až za několik let :-(. Exekuce - i nezaplacená pokuta se prodraží.

  48. Berilac píše

    am Prosinec 6 2007 @ 2:18 pm

    Ja teda neviem, prislo sem vela prikladov o tom, aka je praca revizora… Len sa chcem pozastavit nad systemom MHD, ked platim MHD zo svojich dani… ktorych cast stat poskytuje dopravnemu podniku ako kompenzaciu, preto aby listky neboli take drahe. Tak preco mam platit cestovne. Ja nevyuzivam MHD tak casto ako studenti, dochodcovia a ini ludia ktori ju vyuzivaju, vyuzijem ju len ako z nudze cnost. Okrem toho v Brne mam platit jizdne DPMB ktoreho integrovany dopravny system funguje sposobom, ze autobusak ked ma vidi dobiehat autobus tak mi zavrie dvere pred nosom a musim cakat na dalsi bus a podobnych prihod mam vela… A ked to parkrat zazijes, tak si nerypni do revizora, ktory v podstate zastupuje dopravny podnik. Viem, je to nefer, je to necestne a nemoralne. Ale myslim, ze v ramci suvislosti uplne normalne.

  49. phesantSK píše

    am Prosinec 6 2007 @ 2:49 pm

    LuFa: no zaujimavy clanok veru - avsak ja som nedostal ani ziadnu pripomienku ani nic - nemam ziaden dovod ist na dopravny podnik a davat im moje studentske prachy.

  50. LuFa píše

    am Prosinec 6 2007 @ 4:00 pm

    phesantSK: no, ať je to jak je to, každopadně ti přeji mnoho štěstí.

  51. TLAMPAČ píše

    am Prosinec 7 2007 @ 8:59 pm

    NEJEZDÍM NIKDY NAČERNO KLÁRKO, JE TO SLUŽBA A STYDĚL BYCH SE NEZAPLATIT. STEJNĚ TAK PLATÍM ÚČET V HOSPODĚ NEBO NÁKUP V OBCHODĚ. TAKY INKASO.
    PS: V AFRICE MHD MOC NEFUNGUJE. JE TO PROTO, ŽE TAM CHTĚL MÁLOKDO ZA NĚCO TAKOVÉHO PLATIT.

  52. Štěpán F. píše

    am Prosinec 8 2007 @ 10:13 am

    to phesantSK:
    Požadovanou pokutu doporučuji zaplatit. Když se ti nepovedlo přesvědčit tu paní revizorku na místě, kde byli svědci události a vše si dobře pamatovali, myslím, že už nebude nikoho zajímat, co se doopravdy stalo před půl rokem, až se to začne řešit při vymáhání pokuty. Jediný důkaz proti tobě bude vystavený lístek o pokutě, popřípadě zápis o provedené kontrole, kdy jsi neměl platný jízdní doklad.
    Navíc ti mohou vytknout, že když jsi byl v právu, měl jsi se na místě odvolat. A jelikož jsi se neodvolal, nebudou již tvé právo po tak dlouhé časové odmlce prověřovat. Vždycky jako jednotlivec jsi v nevýhodě před promakaným systémem firem a obchodních společností.

  53. Štěpán F. píše

    am Prosinec 8 2007 @ 10:21 am

    to rootz:
    popisovaný případ s revizorem se stal v Brně, kde neplatí prepravny poriadok mhd, ba. Až pojedu do Bratisky, nebudu hledat ve výzvách kontrolora žádné jinotaje a prokážu se platným cestovním dokladem, í když se mě revizor zeptá například jen kolik je hodin.
    Podíval jsem se ale, co se píše ve smluvních přepravních podmínkách IDS JMK, které platí pro Brno a zjistil jsem, že jsem tyto podmínky svým chováním, jak popisuji ve své historce, neporušil.

  54. Štěpán F. píše

    am Prosinec 8 2007 @ 10:28 am

    to rootz:
    Až si budu moci koupit roční předplatné na taxi za 3 800 Kč, budu jezdit taxíkem.

  55. Štěpán F. píše

    am Prosinec 8 2007 @ 10:53 am

    to isidor:
    Souhlas.
    Vsupem do dopravního prostředku souhlasím s přepravním pořádkem, kde se mimo jiné píše:(alespoň v tom brněnském)

    1.)Stojící cestující je povinen se za jízdy ve vozidle držet.
    2.)Jízda je vymezená nástupem cestujícího do vozidla a jeho výstupem z téhož vozidla v jiném bodě linky.

    Z toho mi vyplývá následující:
    a)jízda trvá i když vozidlo fyzicky nejede
    b)když jako cestující stojím, musím se držet
    c)když se držím, již nemám volnou ruku šáhnout do kapsy pro jízdní doklad, abych se jím prokázal
    d)revizor žádným způsobem nemůže docílit toho, abych si sednul, když chci stát
    e)Povinnost platit pokutu je jen zdůvodu, když se cestující neprokáže platným jizdním dokladem z příčin na své straně
    f)Příčina na mé straně není, neboť dodržuji a souhlasím s cestovním pořádkem, který platí pro cestování v MHD v Brně.
    g) tedy shrnuto: stojící cestující se nemusí prokázat platnými cestovními doklady, pokud striktně dodržuje a souhlasí s cestovním pořádkem.

  56. phesantSK píše

    am Prosinec 10 2007 @ 1:49 pm

    to Štěpán F. :

    you wrote: “Navíc ti mohou vytknout, že když jsi byl v právu, měl jsi se na místě odvolat.”

    Hm, ako to myslíš na mieste odvolať? Ja s tým totiž nemám žiadne skúsenosti ako sa v takýchto prípadoch odvolávať. Ako som mal podľa teba postupovať? Vďaka za odpoveď.

  57. Forrest píše

    am Prosinec 10 2007 @ 2:15 pm

    :-) když si to rád vykládáš takto striktně a musíš se držet oběma rukama…:-)) Pak ti nezbývá než si zakoupit pro lítačku kapsu na krk, protože jinak porušuješ jízdní řád, se kterým souhlasíš. Je to tvůj problém, že nedokážeš splnit oboje (držet se i se prokázat), já když něco neumím, tak s tím nesouhlasím. Ale stejně bych ti být revizor dal raději pokutu, protože jsi se ihned po nástupu nedržel - než jsi dosáhl na madlo! A ještě bych doporučil policistům aby prověřili jestli nejsi podobnej nějaký hledaný osobě, což by mohlo pár hodin trvat. A striktně vzato, oni to musej udělat nebo ne?

  58. Štěpán F. píše

    am Prosinec 10 2007 @ 9:56 pm

    To Forrest:
    dík za varování:)

  59. Štěpán F. píše

    am Prosinec 10 2007 @ 10:07 pm

    To phesantSK:
    To je právě to, že to neumí nikdo, alespoň nikdo, koho znám. Neumím to ani já,
    Jen to může být argument vytažený proti tobě po dlouhé době. A až se zeptáš těch, kteří ti toto vytýkají, co jsi měl udělat, odpovědí jednoduchou verzi, například řešit situaci osobně přímo na dopravním podniku v oddělení reklamací a to nejlépe ihned po události.

    Každopádně vše může dopadnout lépe než se na počátku může zdát, což přeji i tvému případu.

  60. rootz píše

    am Prosinec 11 2007 @ 10:08 pm

    StepanF:
    precital som si prepravny poriadok mhd brno a stoji v nom “Jednorázové a přenosné předplatní jízdenky platí od okamžiku jejich označení nebo prodeje řidičem (jízdenky z doplňkového prodeje řidičem na linkách 1–99 je nutno následně označit) po určenou dobu a v daném počtu zón.”. To znamena, ze u vas plati presne to iste co u nas.

    Kym casovy listok neoznacis, je neplatny. Takze mozes darmo mavat revizorovi pred nosom neplatnymi listkami. Jeho zaujima ten platny - oznaceny. Cize opakujem - ziadne inotaje na teba nehadze - spravne kontroluje listok (pretoze je z prepravneho poriadku pevne dane, ze MUSI byt oznaceny, alebo predplateny, pricom je pri elektronickom listku dobre mat aj doklad o zaplateni predplatneho, pretoze sa ti moze karta dovrzat a ak nezbehne v citacke, dostanes pokutu a budes si ju musiet ist narokovat na centralu alebo niekam, kde sa to da) a ak ho nemas poruke, aby si sa mohol preukazat, porusujes pravidla prepravy. natahovanie revizora je jednoduche len preto, ze nema paky aby ti to vytrieskal z hlavy.

    Poprosim autora (ak to spravne chapem tak LuFa), aby to nabuduce skusil s policajtami, ktori kontroluju dialnicne znamky, aby po 10 minutach natahovania povedal “hehehe, pan policajt, ale toto nie je ta znamka, len si robim srandu. ja ju mam nalepenu tuto pod palubnou doskou. toto som bol len kupit pre kamarata :)” za prve by asi dostal pokutu alebo nejaky zaznam za zosmiesnovanie verejneho cinitela (alebo nieco take, neviem presne ako sa to vola), a za druhe pokutu ze nema nalepku na VIDITELNOM mieste na prednom skle. (dufam ze teraz niekto nebude rypat, ze uz znamky nemate, ale mate mytne, alebo nieco take :) ) a ak by nemali dobry den, nasli by este chybajucu ziarovku vo vybave, zle svietiace svetlo, atd. ked sa moc chce, skoro vzdy sa nieco najde.

    ked nemas predplatne na taxi, tiez nim nejazdis. skus sa dotahovat s nejakym bezkrkym taxikarom, ze hihi haha nemam peniaze, vadi? myslim, ze ked to prezenies, mu bude jedno ci mas 5 litrov v zadnom vrecku alebo nie :)

    a k tej tvojej analyze len tolko - keby si s takym niecim vyrukoval na sude, tak si mozes rovno sadnut a byt ticho :)

    pheasantSK:
    to, ze si sa “zabavil” s kamaratom/zabudol/nevedel si vydolovat listok z vrecka/cakal si kym ti ho kamarat da/atd je tvoja vec, tvojou povinnostou je mat pri nastupe listok pripraveny a okamzite po nastupeni si ho oznacit. ked oznacovac nefunguje, mas ist k inemu, ktory funguje. ak nefunguje ani jeden, alebo ak je bus taky plny ze sa k nemu nemozes dostat, tak mas navrch, pretoze ti nie je umoznene ho oznacit. to uz je problem vozidla/mhd a to uz musi byt fakt chuj revizor aby ti za take nieco dal pokutu. ale asi sa najdu aj taki.

    berilac:
    to je ciastocne dost odveci. ja by som chcel mat bezplatne zdravotnictvo, ziadne dane, a normalnu vladu (zatial aspon toto). ked mi to splnis, rad ti zaplatim salinkartu na rok dopredu :) ty asi tiez nepracujes za pekne slovo (ak pracujes), ale chces za to peniaze. a tiez nepracujes na 100% kazdu sekundu svojho pracovneho casu. atd atd atd, analogii by sa dalo najst plna … ona :)

  61. Štěpán F. píše

    am Prosinec 11 2007 @ 11:51 pm

    To rootz:
    Autorem příspěvku není LuFa, ale já.
    Nerozumím přesně tvému návodu, jak potrápit polici při kontrole dálničních známek. Vyzkoušej to sám a pak podrobně napiš, jak to probíhalo.

  62. rootz píše

    am Prosinec 14 2007 @ 2:08 pm

    Stepan F:
    aha, oukej, ja len ze to cele bezi na lukas.faltynek.com :) tak ma to zmiatlo.
    pokial ide o tu policiu, je to presne to iste. ked ta zastavi hliadka a povedia ti “dobry den, kontrola dalnicnich znamek” tak mu daj znamku z palubnej skrinky alebo vrecka alebo odhocikial inakadial, okrem urceneho miesta na prednom skle. ked to nezoberie ako srandu tak sa zabavis asi ty :)

  63. LuFa píše

    am Prosinec 14 2007 @ 3:10 pm

    rootz: Ahoj, přestože blog běží na adrese lukas.faltynek.com, publikuje na něm více kvalitních autorů a autorek.

    Co se týká kontroly dálničních známek na uzemý ČR, tak je přesně popsáno, kde se má dálniční známka nacházet a jak má být přesně nalepena. Pokud takto umístěna a nalepena dálniční známka není, je vše bez jakýchkoliv řečí zřejmé a pokuta jasná.

    Pokud ale revizor žádá předložit jízdenky a jsou mu předloženy jízdenky, je to již k debaťě.

  64. marwill píše

    am Květen 7 2008 @ 3:49 pm

    Zajímavý článek. Je to tak, také mám podobnou zkušenost s revizory. Pokud bych jel na černo a přijde kontrola, je to smůla a snažil bych se dělat neviditelným, ale na černo nejezdím a tak je tohle pasé.
    Ale kdysi dávno se mi stalo, že jsem měl opravdu platný jízdní doklad u sebe v kapse, abych jej neztratil, to je snad jasné. Bylo celkem plno a já měl v ruce tašku, stál jsem a dle podmínek přepravy se držel. Za jízdy přišel revizor a žádal jízdenku. Měl smůlu, protože jsem mu řekl, že mu ji velice rád ukážu, ale až zastavíme, neboť se musím za jízdy držet. Hódně moc brblal, snažil se mě posadit, ale musel to vydržet až na zastávku. Ono je to v tomhle případě asi taky o tom, že když se pustím madla a půjdu pro jízdenku, může autobus náhle prudce brzdit a pak se může stát cokoliv. A na kom si pak kdo co vezme v případě problémů? Ale vy jste byl povinen se držet, pane, to máte smůlu….
    Taky nikdy nevydávám do rukou revizora žádný doklad. Chce jej vidět, fajn, tady je, ale jen v mé ruce! Je to přece můj doklad. A vím já, jestli někdo z předchozích kontrolovaných cestujících nemá nějakou ošklivou přenosnou nemoc? Možná to zní cimprlich, ale dneska je kdejaká hepatitis všude. Revizor protestuje, ale to je tak všechno co může udělat. Pokud má kecy, je hned vyzván k ukázání služebního průkazu. :-)

  65. Štěpán F. píše

    am Květen 13 2008 @ 8:54 pm

    To marwill:
    Bezpečnost nadevše. Jízda, jak už jsem psal, trvá od nástupu do výstupu. To znamená, že i když MHD stojí v zastávce nebo v křižovatce, počítá se to za jízdu a tudíž se cestující musí držet i když MHD prakticky nejede. Dokonce došlo ke změně a držetza jízdy se musí nejen cestující stojící, ale každý cestující, tedy i ten, co sedí. Jinak jsem na tom stejně: když bych nevěděl, že mám v kapse platný cestovní doklad, tak bych si tyto legrace nechal od cesty.

  66. Anonymní píše

    am Květen 27 2008 @ 4:15 pm

    Tak podívejte, kdo jezdí na černo je zloděj, v obchodě taky musíte zaplatit za zboží. A dělat si srandu z revizoru je u mne ubohá zábava zakomplexovaného primitiva. Takže revizorům čest…a zlodějům víc takovych blogů, kde se mohou vykecat, jací jsou “BORCI”

  67. Štěpán F. píše

    am Květen 29 2008 @ 10:57 pm

    2 Anonymní:

    Souhlas, i když musím připomenout, že tehdy, jak ostatně vyplývá z onoho článku, jsem na černo nejel.

  68. rmaster píše

    am Září 5 2008 @ 7:30 pm

    Jo, sabotaz a zdrzovani zabavi revizory a zachrani tak spolucestujici bez dokladu. Good job.

  69. rmaster píše

    am Září 5 2008 @ 7:40 pm

    Dle vzhledu a vystupovani hodne revizoru vypada na bejvaly estebaky. Zdrzovani je zabavi a zachrani tak spolucestujici bez dokladu. Good job.

  70. Štěpán F. píše

    am Září 6 2008 @ 10:09 pm

    To remaster:
    V Brně je spousta mladých revizorů, dokonce jsem už viděl i revizorku. Před dvaceti lety by to musely být estébacký miminka, ale jinak dík za reakci.

    Je pravda, že i tento motiv, který uvádíš, mě často vede k výměně názorů s revizory, ale v případě příhody z úvodního článku byl motiv jasný. Ukázat jízdenky, když žádá jízdenky.

  71. shb píše

    am Říjen 20 2008 @ 2:21 pm

    re: Štěpán F.
    S prominutím je to ubohost. Dělat si legraci z lidí, kteří dělají svoji práci. Snad každý, kdo uslyší “revize jízdenek” přesně ví, o co tomu revizorovi jde. A bez jakýchkoliv jiných připomínek by jakýkoliv “jízdní doklad” předložit měl. Předejde se tak zbytečnému zdržování onoho revizora, který by si vydělal víc, než mohl díky tobě. Kdybys pracoval s lidma, věděl bys o čem mluvím. Lidé jsou dobří ale i špatní… A ti špatní udělají všechno pro to, aby ti znepříjemnili službu a tak by to být nemělo.. Sám pracuji s lidma a lidem, kteří mě jenom tahaj za slova a dělají si srandu z mé práce a znepříjemňují mi ji, bych dal sežrat jejich vlastní hovna.

  72. Štěpán F. píše

    am Říjen 21 2008 @ 4:44 pm

    2 shb:
    Dík za přispěvek.
    Máš pravdu. Je to ubohé. Stejně tak, jako je ubohé dát někomu sežrat jeho vlastní hovna. Přeju ti do tvé práce s lidmi vše nejlepší a tvým zaměstnancům pak dobrou chuť.

  73. sabotage píše

    am Listopad 29 2008 @ 12:18 pm

    >Předejde se tak zbytečnému zdržování onoho revizora, který by si vydělal víc, než mohl díky tobě.

    O to zdržení právě jde. Jsou to podivný charaktery, kterým rád znepříjemním život. Třeba varováním ostatních, pomocí cizincům, které tak rádi okrádají, apod.

Comment RSS

Přidejte si ke komentáři vlastní obrázek: Být na internetu anonymní je OUT. Buďte IN. Řekněte o sobě více obrázkem.

Napsat komentář

Jméno:

eMail:

Website:

Comment:

Klenot.cz — domov pro Vaše stránky