Potrapte své mozkové závity III. a určete jakým směrem jede autobus z obrázku

Tento hlavolam s autobusem jsem k řešení dostal zhruba před rokem. První tři dny jsem byl bezradný, pak mě to trklo. Manželka znala řešení za pár minut. A jak se traduje, malé děti určí správný směr jízdy autobusu řádově během pár desítek sekund. O co jde?

Na obrázku vidíte autobus.

Autobus

Pravdaže, nejde o žádnou super kresbu, ale pro určení směru jízdy autobusu bohatě stačí. Řidič, případně volant není vidět záměrně. Asi byste ho ale stejně v té rychlosti nepostřehli :-).

Takže otázka zní, jakým směrem jede autobus z obrázku. Zleva doprava, nebo zprava doleva? Správné řešení je třeba logicky zdůvodnit.

Ty co řešení již znají z dřívějška bych rád poprosil, aby ho v komentářích neuváděli a dali tak možnost těm, kteří se s tímto hlavolamem v minulosti nesetkali.



Komentáře: 287 »

  1. Štěpán Faltýnek píše

    am Únor 19 2007 @ 22:53

    Kdysi jsem tuto úlohu dostal a nevyřešil jsem ji. Nyní již vím správnou odpověď(byla mi řečena, nechal jsem se podat). Přesto se nemohu ubránit pocitu, že úloha je špatně, resp. neúplně zadána.
    Proč na to ale přijdou děti, nebo tvoje manželka tak rychle je mi větší záhadou, než byla samotná úloha.

  2. Šťáva píše

    am Únor 19 2007 @ 22:57

    Vynikajici hlavolam, snad 5minut jsem bojoval a myslel ze si LuFa dela srandu, ale fakt me to pak napadlo. Holt jsem jako maly dite :)

    Stava

  3. valad píše

    am Únor 20 2007 @ 05:47

    Mala by tu byt niekde aj spravna odpoved, nie..? Nikde ju nevidim.. predpokladam ze ide smerom ku mne…. ak je to tak, tak ma to napadlo asi behom par sekund.. ale zrejme vdaka tomu ze som vedel ze sa mam na to pozerat trochu inak ako je obvykle…..

  4. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 06:52

    to Valad: řešení hlavolamu záměrně neuvádím hned. Pokud bych ho uvedl, mnoho lidí se na něj po pár sekundách koukne, řekne třeba aha a tím to končí. Myslím, že to je vůči hezkým hlavolamům škoda. Řešení budu tedy uvádět až po čase, nebo privátní cestou mimo tuto veřejnou diskuzi.

    Jinak k tvému řešení. Není správné. Autobus skutečně jede buďto zleva doprava, nebo zprava doleva, jak je naspáno v zadání.

  5. Dawson píše

    am Únor 20 2007 @ 07:11

    To je nespravedlivý….nevim kam jede a potřeboval bych nutně řešení…abych moh’ dělat blbce i z někoho jinýho.

  6. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 07:25

    to Dawson: nezoufej, jak píši, taky mi to chvíli trvalo. A nebo … zkus požádat o řešení ňáké dítko :-).

    Jinak řešení existuje a je fakt logické a hezké.

  7. mv píše

    am Únor 20 2007 @ 08:45

    Hele, a je to u nás nebo v Anglii?

  8. Lemik píše

    am Únor 20 2007 @ 09:31

    Plz, posli mi na mail odpoved… Davam se podat…

  9. prateta píše

    am Únor 20 2007 @ 10:21

    prosimte mohl bys mi poslat na mail odpoved?Necham se taky podta,to nejde….

  10. Dawson píše

    am Únor 20 2007 @ 10:23

    sem si to musel vygůglit a musim přiznat, že bych na to asik nepřišel.

  11. nesmysl píše

    am Únor 20 2007 @ 12:37

    doleva

  12. Zabali píše

    am Únor 20 2007 @ 12:56

    Tak nevim co může znamenat to, že jsem na to přišel během minuty… :)

  13. Martin píše

    am Únor 20 2007 @ 13:23

    Myslim že sem vo vyřešil. Trvalo mi to asi 2 minuty, ale nevimm jestli mám správnou odpověď… :-)

  14. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 13:27

    to mv: Pokud se ti to bude lépe řešit pro Anglii, můžeš. Směr však bude opačný než řešení pro ČR.

  15. tik píše

    am Únor 20 2007 @ 14:29

    no, jednu teorii, ke ktere jsem dospel za par minut mam. Podle ni jede zprava doleva.
    Ale nic z predchoziho neznamena ze a/teorie je spravne b/smer je spravne.
    Takze se tesim na reseni ;)

  16. JaS. píše

    am Únor 20 2007 @ 14:41

    Myslím že otázka není úplná. Autobus na obrázku může couvat, to by pak jel doprava.

  17. hahaloo píše

    am Únor 20 2007 @ 15:40

    myslim ze tusim preco zeny a deti na to pridu skor. ak by dostali ulohu nakreslit bus nakreslili by ho asi takto a tento obrazok beru ako komletny bus so vsetkym co tam ma byt. muzi by ho nakreslili so vsetkymi detailami a potom by aj im bolo jasne v ktorom smere ide. tento obrazok teda beru len ako schemu a ze tam nieco chyba ich netrapi kedze je to len schema.

  18. Pavel píše

    am Únor 20 2007 @ 17:15

    tak moje teorie byla chybná… už vím správnou odpověď, a je geniálně jednoduchá…

    poradím Vám někteří z diskutujicích již řekli správný směr :)

  19. Michael Angel píše

    am Únor 20 2007 @ 19:22

    No tak to sem musel vygooglit. Neprisel bych na to jen tak hned. Napovim vsem, ze na odpoved prijdete po zodpovezeni nasledujici otazky: Co na obrazku neni? Ja jsem spis analyzoval co tam je.

  20. Pepa 'JoLa' Lacina píše

    am Únor 20 2007 @ 20:04

    Ja bych řekl že jede do leva. Ale podle toho že je modrej by měl spíš do prava, ne? ;-)

  21. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 20:11

    to Pepa ‘JoLa’ Lacina: dobrý postřeh :-D. S tou modrou mi to včera, když jsem autobus kreslil, nedošlo ;-).

  22. pavlix píše

    am Únor 20 2007 @ 20:59

    Heh, modrá? souvislost barvy a směru… to bych asi nedal ani jako dítě.

  23. pavlix píše

    am Únor 20 2007 @ 21:05

    a jinak…. jak říkal hahaloo… to jestli tam něco chybí nebo ne… mě taky nenapadlo řešit, když tam toho chybí tolik :)

  24. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 21:30

    to pavlix: souvislost barvy a směru v tom není. Jen jsem se usmál nad politickým postřehem Joly :-). Řešení ti pak mohu poslat mailem.

  25. Václav Štěpán píše

    am Únor 20 2007 @ 22:29

    Asi tři minuty :-)

  26. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 22:32

    to Václav Štěpán: Výborný čas, gratuluji.

  27. Lord PhoeniX píše

    am Únor 20 2007 @ 22:48

    Teda, koukám na to dvě hodiny a furt to nechápu… Můžeš mi poslat „ímejl“ s řešením..?

  28. Klokkan píše

    am Únor 20 2007 @ 23:46

    Cca 5 minut, z čehož jsem 2 min neúspěšně googlil:-)

  29. LuFa píše

    am Únor 20 2007 @ 23:50

    to Klokkan: možná stačilo místo googlení dvě minutky navíc přemýšlet a došel bys k řešení také :-).

  30. Hawkey píše

    am Únor 21 2007 @ 08:22

    Tak já o mám asi taky za 3 minuty :) Jak říkával Sherlock Holmes, pokud vyloučíme všechny ostatní možnosti, pak ta poslední sebenepravděpodobnější musí být správná. A poté, co se člověk ujistí, že obrázek je skutečně podle osy ypsilon symetrický, pak nezbývá než hledat řešení v tom, co na něm, ale co chybí.
    A ohledně těch dětí, do cca 11 let jsou podle Piagetovy teorie vývoje osobnosti ve stádiu intuitivních a později konkrétních operací, kdy ještě nepřemýšlí formálně ve stylu jestliže-pak, takže ho to asi tak nějak samo napadne, podle toho jak má zažitý autobus, který vídá, když jde do školky.

  31. Standa píše

    am Únor 21 2007 @ 09:24

    Tak sem jeste asi dite :) Zrovna jsem to vytiskl tatovi, sem zvedavej, jak dlouho nad tim bude bloumat.

  32. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 09:39

    to Standa: Třeba tě taťka příjemně překvapí. Pak se prosím ozvi s výsledkem. Co si pamatuji u nás, tak to taťka kdysi zvládnul docela rychle.

  33. wifi_jirka píše

    am Únor 21 2007 @ 09:55

    doleva ? (pozn. LuFa uváděné řešení smazáno)

  34. iwen píše

    am Únor 21 2007 @ 09:59

    pošlete prosím řešení na iwen@centrum.cz

  35. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 10:04

    to wifi_jirka: Správně. Uvedené řešení jsem však smazal, aby o možnost přemýšlet nepřipravilo další. Tímto se za modifikaci komentáře omlouvám.

  36. Rammi píše

    am Únor 21 2007 @ 11:03

    Hehe, dalo mi to asi 5 minut ale to jenom diky tomu, ze bylo upozorneno ze se na to clovek ma divat jinak nez obvykle. ;)

  37. PIRumcajs píše

    am Únor 21 2007 @ 11:59

    Už to mám, asi dvě minuty a stačilo přečíst si vaše komentáře. Bez nich bych se trápil dlouho.

  38. wifi_jirka píše

    am Únor 21 2007 @ 13:17

    LUFA : zkusim ještě děcka a manželku, uvidime :-)

  39. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 13:37

    wifi_jirka: super, hlavně u dětí jsem zvědavý. Tak dej vědět.

    Teď mě ještě napadlo, že zkusím našeho 4. letého Davídka. Pravdou je, že před rokem byl na tuto hádanku malý, takže jsem to na něj zatím nezkoušel :-D. O reakci se pak podělím.

  40. Tříprsťák píše

    am Únor 21 2007 @ 14:16

    Také jsem na to koukal asi 2 minuty, než mi to secvaklo. Ano, jede doleva.

  41. NoxLbc píše

    am Únor 21 2007 @ 17:37

    2 minuty 36 sekund, z toho jsem 98% času hledal symetrické rozdíly ;)

  42. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 17:51

    to NoxLbc: Symetrické rozdíly určitě existují. Kola, okna a tak jsem v Kritě, kterou jsem k nákresu použil, umísťoval ručně.

    Na druhou stranu i když symetrické rozdíly existují, těžko říct za jakých předpokladů by se na jejich základě určila přední a zadní část autobusu.

    Jinak gratuluji k vyřešení.

  43. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 17:52

    to all: teď se pomalu začínám cítit trapně, že mi řešení tohoto hlavolamu trvalo tak dlouho :-).

  44. Dash píše

    am Únor 21 2007 @ 17:57

    2 minuty hledání vodítka a pak 15 sekund bez mozku a šlo to (2:15 a je to dobře), ale potvrzení pravosti mi dalo skoro 15minut.

  45. netusim píše

    am Únor 21 2007 @ 19:34

    Pošli mi pls řešení na sqncer@centrum.cz,něco mě napadlo,ale nevim jestli je to ono:)

  46. terka píše

    am Únor 21 2007 @ 19:55

    zleva doprava asi po 2 minutách. Dobrej fórek. :-)))
    Chceme další.

  47. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 19:59

    to terka: Super, budou, par hezkých ještě mám :-).

  48. wodka píše

    am Únor 21 2007 @ 20:22

    prosim poslat riesenie na mail … dik ;)
    wodka@inmail.sk

  49. Mark píše

    am Únor 21 2007 @ 22:22

    Nechtejte prosimvas posilat reseni na mail … vzdyt na to prijdete sami, protoze pokud tohle nezvladnete, tak uz nezvladnete nic :-) … podivejte se na ten obrazek a znovu si pripomente rady ktere tu uz zaznely:

    1/ nehledejte cosi navic co by vam naznacilo smer, hledejte naopak to co chybi …

    2/ zopakujte si otazku: „kterym smerem ten AUTOBUS jede, vlevo nebo vpravo ?“

    Tak co UZ to konecne mate ? :-)

  50. Štěpán Faltýnek píše

    am Únor 21 2007 @ 22:52

    A je to vůbec autobus?
    :)

  51. Pazu píše

    am Únor 21 2007 @ 23:01

    Bohužel jsem si asi po 30s přečetl otázku v komentáři, jestli to je u nás nebo v Anglii a hned mi to došlo. To jsem si to přemýšlení zkazil :-( Tak sem s nějakým jiným hlavolamem a zakázat komentáře !

  52. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 23:11

    to Štěpán Faltýnek: Jasně brácha, že je to autobus, dokonce ten nejlepší, co jsem dokázal nakreslit :-).

  53. LuFa píše

    am Únor 21 2007 @ 23:13

    to Pazu: nový hlavolam příjde brzy. A komentáře … co je takhle číst až po vyřešení ;-).

  54. george74 píše

    am Únor 21 2007 @ 23:21

    řekl bych že doleva,protože (LuFa – smazal – napsané řešení bylo správné – gratuluji) .Asi 4 minuty.Pošli prosim odpoved

  55. majda píše

    am Únor 21 2007 @ 23:26

    no tak trvalo mi to asi 5 minut..pak mi to nějak najendou secvaklo :) na to,že je mi 15,by to asi mělo být rychlejší,podle vaší teorie s dětma,ikdyž se mezi ně už nepočítám…

  56. strikEEEr píše

    am Únor 21 2007 @ 23:43

    pul hodiny na to cumim jak osel.. mozna je to tim ze uz je puloc a nemysli mi to..nechavam se podat.. nemohl by si mi poslat odpoved na striker.02@seznam.cz ? fakt me nic nenapada a to sem asi 20krat cet i ty 2 napovedy a porad si to opakoval..

  57. Vašek píše

    am Únor 21 2007 @ 23:48

    Vždyť je to trivialita… (LuFa reseni smazano,jinak gratuluji,bylo spravne) Z PRAVA DO LEVA

  58. Yveta píše

    am Únor 22 2007 @ 09:31

    Myslím, že jede doleva, protože (úprava LuFa – uvedené řešení bylo správné, gratuluji. Za smazání řešení se omlouvám, ale není dobré, aby si člověk, který toto řešit chce, hned přečetl odpověď :-) ) :-)

  59. P.Jasny píše

    am Únor 22 2007 @ 11:18

    Vdaka Markovej poznamke o tom ze treba zistit co na tom obrazku nie je som dosiel k spravnemu rieseniu ;) Trvalo to par minut, presne neviem, kedze som chvilu riesil ine veci a vzdy som sa na par sekund zastavil ocami na tomto obrazku.

  60. Ondra píše

    am Únor 22 2007 @ 11:57

    (LuFa smazáno řešení – bylo správné :-) )

    (jinak to řešení bych někam napsal, aby člověk věděl jestli je to správně. někdo nechce luštit, ale chce znát odpověď)

  61. LuFa píše

    am Únor 22 2007 @ 12:36

    to Ondra:

    Pro ty co řeší a nemohou na řešení příjít, tak řešení, nebo spíš nápovědu k řešení klidně pošlu mailem.

  62. strikEEEr píše

    am Únor 22 2007 @ 12:57

    nechapu proc sem nad tim vcera sedel pul hodiny kdyz dalsi den ve skole me to trklo hned :)

  63. Yarda píše

    am Únor 22 2007 @ 13:23

    Vzhledem k tomu,kdo mi tuhle hádanku poslal, jsem měl řešení za necelých dvacet vteřin. A teď se děsím, zda nemám nějakou mozkovou disfunkci, nebo zda již nezačínám být infantilní. Ale třeba se radostně mýlím, když tvrdím, že jede z prava do leva, neboť v opačném případě bychom (snad) (pozn. LuFa – řešení bylo správné :-), vzhledem k tomu, že je hlavolam stále v řešení, tak jsem ho smazal. Jinak gratuluji k vyřešení.. ) :-)

    Yarda

  64. fremy píše

    am Únor 22 2007 @ 15:23

    Tak to zkusím také. Po přeštení komentářů mě napadla jediná možnost a to AUTOBUS NEJEDE!

  65. LuFa píše

    am Únor 22 2007 @ 15:33

    to fremy: Autobus jede a to buďto doprava, nebo doleva :-).

  66. alian píše

    am Únor 22 2007 @ 16:12

    vzdavam sa, pls poprosim mejl…

  67. J píše

    am Únor 22 2007 @ 16:29

    Poprosim o zaslanie riesenia mailom :)

  68. majlo píše

    am Únor 22 2007 @ 17:17

    hm, velmi primitivne, asi preto na to nevie vacsina prist…
    alebo este nikto nevidel autobus…. alebo pozn. LuFa: řešení máte správné – gratuluji. Řešení jsem však pro ostatní řešitele smazal. Už mám vymyšleno, jak řešení publikovat :-).

  69. jama píše

    am Únor 22 2007 @ 17:35

    do lava, modifikoval LuFa: řešení máte správně :-)

  70. kolimar@slovglas.sk píše

    am Únor 22 2007 @ 17:58

    Pozri si

  71. sid vicious píše

    am Únor 22 2007 @ 17:59

    no trvalo mi to asi 2min, ale nie som si isty…..posli pls riesenie na palo9@nextra.sk

  72. okram17 píše

    am Únor 22 2007 @ 18:18

    pošli mi riešenie na mail

  73. stefan píše

    am Únor 22 2007 @ 18:19

    Autobus ide smerom do lava, pretoze modifikoval LuFa: řešení máte správně :-).
    Spravne?

  74. Wilfred píše

    am Únor 22 2007 @ 18:23

    tak zprava doleva asi po 4 minutách. Řešení by mělo být správně podle příspěvku o Anglii :P

  75. Wilfred píše

    am Únor 22 2007 @ 18:29

    Tak jsem to měl špatně, přišla na to moje holčina :). vlastně mě to také napadlo, jenom jsem si to neuvědomil :D. Já si neuvědomil co chybí ikdyž jsem to v teorii zakomponoval :))

  76. charon píše

    am Únor 22 2007 @ 18:32

    stefan, myslim ze tvoje spoilovanie bude cochvila zmazane… vsetci co ziadaju odpoved na mejl by si mohli najprv nakreslit vlastne autobusy (co „najnezavislejsie“ od toho modreho), jeden iduci doprava a druhy dolava a snad im to potom dojde.

  77. babach píše

    am Únor 22 2007 @ 18:50

    Do minuty, ale to asi preto, ze milujem autobusy :-) inak neviem, neviem, mozno by mi to trvalo aj omnoho dlhsie….

  78. roman píše

    am Únor 22 2007 @ 19:00

    ide smerom doľava – (modifikoval LuFa: řešení máte správně :-).

  79. kikuska:D píše

    am Únor 22 2007 @ 19:12

    haha:D asi 5 minut a prisla som na to…nuz zenske su sikowne:D

  80. stokyvt píše

    am Únor 22 2007 @ 19:38

    z prava do lava lebo (modifikoval LuFa: řešení máte správně :-).

  81. Peto píše

    am Únor 22 2007 @ 19:50

    heeh, ja som sa sekol, to je to ze si nedal spravnu odpoved, ten obrazok ma malu chybu, vlavo od stredu ma o jeden pixel ‘nizsiu’ strechu, take som si myslel ze je to minimalisticka blbost… :) no proste som sa sekol, ale aspon smer som mal spravny :)

  82. luborko píše

    am Únor 22 2007 @ 19:57

    Naco pisete odpovede ? Chudak autor to musi stale mazat . Inak – genialne

  83. LuFa píše

    am Únor 22 2007 @ 20:04

    Vážení, vážené, milí a milé ;-), tak jsem teď konečně domyslel, jak s hlavolamy, zadáním a řešením … za pár desetiminutek, možná dřív, to písnu na hlavní stránku. Takže ještě chvíli vydržte. Díky za strpení.

  84. Jika píše

    am Únor 22 2007 @ 20:12

    Wed je to uplne jednoduche. Prisla som na to asi za 20 sekun

  85. cucvajza píše

    am Únor 22 2007 @ 20:15

    posli mi reseni na evina789@azet.sk pliiiiiz:)))

  86. lubos píše

    am Únor 22 2007 @ 20:25

    posli riesenie na hlavnu stranku thnx

  87. Mikenka píše

    am Únor 22 2007 @ 20:30

    Pomohlo mi hľadať to, čo tam neni. Potom so, si ho predstavila pri jazde na konkrétnej ulici. Kedy ho takto vidím? A je to jasné.

  88. huhuf píše

    am Únor 22 2007 @ 20:35

    hlavolamy? Budte konkretny… fraza z filmu, poznate ten film, v ktorom hral John Travolta, nepamatam si jeho nazov, no islo tam o to, ze ho nieco oziarilo z neba a potom bol akoze genius? Ak ho nejaky typek z FBI vysetroval – robil mu psychologicke a inteligencne testy, tak na kazdu jeho otazku – toho psychologa odpovedal – budte konkretny, inak vam nemozem odpovedat. Ak by dostal v tomto filme tuto ulohu, tak by taktiez na nu odpovedal, budte konkretny, je ten autobus v anglicku alebo CR? Dost podstatne pre urcenie smeru jazdy, ale ide mi o to, ze vacsina, a takmer skoro vsetky takzvane zadania a ulohy su nekonkretne a bez doplnujucich informacii cim su potom neriesitelne, teda su sprostostou a k nicomu. A preto dodnes nemame jednotnu teoriu pola a newtonov gravitacny zakon je dodnes urceny iba empiricky a nie je odovodeny. Preco? Lebo sme sprosti ako taga, preto. Takze toto neni dokaz mudrosti ani chytrosti, ak vyriesime nejaky takyto infantilny hlavolam.

  89. mat píše

    am Únor 22 2007 @ 20:37

    posli prosim riesenie na email- dakujem

  90. jesco píše

    am Únor 22 2007 @ 20:44

  91. bjhj píše

    am Únor 22 2007 @ 20:45

    kde je to slubovane riesenie?

  92. Mikenka píše

    am Únor 22 2007 @ 21:03

    POMôCKA:Čo vidíš? Okná.
    Čo nevidíš? modifikoval LuFa: řešení máte správně :-).

  93. huhuf píše

    am Únor 22 2007 @ 21:06

    modifikoval LuFa: řešení máte správně :-).z nasho pohladu tak ide z prava do lava.

  94. huhuf píše

    am Únor 22 2007 @ 21:16

    nabuduce budte konkretny pri zadani ulohy. Tam kde sa jazdi v lavom jazdnom pruhu v smere jazdy,modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Ze! a tym aj smer jazdy iny, ze!

  95. pre huhuf píše

    am Únor 22 2007 @ 21:24

    kazdemu bolo zadanie jasne, len ty mudrujes-zbytocne

  96. mario píše

    am Únor 22 2007 @ 21:32

    ide do lava.
    modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva

  97. LuFa píše

    am Únor 22 2007 @ 21:36

    Jak tedy s hlavolamy, s jejich zadáváním a řešením se dozvíte zde: http://lukas.faltynek.com/2007/02/22/hlavolamy-domysleno-do-konce-zadani-a-jejich-reseni/

    Sepsal jsem to jako samostatný příspěvek, aby to případně nezapadlo v komentářích. Snad se vám to také bude zdát rozumné :-).

    P.S. Opravdu, není nic horšího, než zadat „hlavolámač“ a k němu za pár sekund vyšvihnout řešení. Z toho vycházím, tak snad s tím souhlasíte ;-).

  98. antalka píše

    am Únor 22 2007 @ 22:34

    Ten moment keď mi to došlo bol skvelý. Ešte stále som v tej eufórii. Ďakujem.

  99. benito píše

    am Únor 22 2007 @ 22:45

    asi 7 sekund som musel rozmyslat. a to nerozmyslam od 97-ho…

  100. stupid cupid píše

    am Únor 22 2007 @ 22:54

    … toto bolo podle. uplne suhlasim s tym prvym prispevkom. lebo ako k tomu dojdu ludia, ktori uz roky nejazdia MHD a dopravny prostriedok na ktory su zvyknuti (osobne auto) je symetricky aj v pozdlznej rovine? sakra, to je jednoznacne test pre socialne slabsie skupiny. ano, prisiel som na to. ale aj tak si pripadam ako idiot.

  101. luborko píše

    am Únor 22 2007 @ 22:54

    Tym, ktori este nepoznaju odpoved mozno aj ja trosku pomozem. Bezte na ulicu a pozrite si autobus, ktory ide z lava doprava a autobus, ktory ide z prava do lava :-) Verte, zafunguje to :-)

  102. KRis píše

    am Únor 22 2007 @ 23:27

    Ide do lava :) A riesenie je genialne jednoduche, aj ked som sa nad tym trapil asi 3 min :D

  103. qwix píše

    am Únor 22 2007 @ 23:32

    asi po pol minute… haluz… ale mozno to bude tym ze som sa v detstve nakreslil autobusov az az:)

  104. katka píše

    am Únor 22 2007 @ 23:57

    ak je riesenim to …ze ide dolava……….modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva.….tak sa mi to ako hlavolam nezda…..to mi bolo jasne po 10 sekundach….ak je v tom nieco ine……tak asi je to hlavolam

  105. joeko píše

    am Únor 22 2007 @ 23:59

    prosim o mail so spravnou odpovedou

  106. smejci píše

    am Únor 23 2007 @ 00:04

    hehe, davno som sa takto nepobavil :)) ale netrvalo to az tak dlho. asi som este decko hehehe

  107. smejci píše

    am Únor 23 2007 @ 00:05

    len je zaujimave ako rychlo sa ludia so spravnym riesenim nezistne podelia, jeeejha

  108. karnaut píše

    am Únor 23 2007 @ 00:05

    tak tato uloha nema na 100 % spravne riesenie… vzdy sa bude dat lahko vyvratit. prosim presvedcte ma o tom niekto. dakujem
    karnaut@centrum.sk

  109. myr píše

    am Únor 23 2007 @ 00:29

    Nuz ja som po 15s prisiel na to, ze ide doprava, lebo nevidiet vodica (t.j. sedi na odvratenej strane a vychadzame z toho, ze sme u nas, kde sa jazdi vpravo). Ako citam komentare, ze ide do lava, lebo …riesenie je zmazane…, tak mi je jasne, ze modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva.. Nuz zameranie sa na jeden detail… modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva.

  110. palko píše

    am Únor 23 2007 @ 01:13

    z prava dolava. kde su dvere? vpravo

  111. mac píše

    am Únor 23 2007 @ 02:17

    mna napadlo to iste s tym vodicom… a dokonca zmienku, ze vodica nevidno (naviac s potmehudskym smajlikom za vetou) som pochopil este ako malu pomocku…

  112. LuFa píše

    am Únor 23 2007 @ 07:06

    všem: pro ty co ještě nevědí, zveřejním řešení se zadáním nového hlavolamu z neděle na pondělí na hlavní stránce. Myslím, že to už těch pár dní vydržíte :-). Ti co chtějí, můžou ještě řešit.

  113. pato píše

    am Únor 23 2007 @ 07:07

    modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva.

  114. pato píše

    am Únor 23 2007 @ 07:08

    asi 1 minuta

  115. LuFa píše

    am Únor 23 2007 @ 07:09

    myr: souhlasím, jak píšete a jak jsem vzhledem k až moc velké nápovědě zakomentoval, tak jezdili. Máte pravdu. Nicméně si myslím, že to na správnosti řešení nic nemění.

  116. Gigi píše

    am Únor 23 2007 @ 07:25

    Super hlavolam. Tiez som par sekund hladala symetricke rozdiely … a potom mi to doslo. Doslo mi, co tam nie je. A riesenie je jasne. Nebola to ani minuta. To sa nechvalim. Je dokazane, ze zeny inak uvazuju, ako muzi. Bude to tym :-)

  117. martina píše

    am Únor 23 2007 @ 07:54

    mzlsim ye som to vyriesila, ale nie som si ista…prosim si odpoved na mailik….dakujeeeeeem

  118. tibor píše

    am Únor 23 2007 @ 08:05

    podla mna ide do lava, modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva

  119. mcpie píše

    am Únor 23 2007 @ 08:12

    ide z prava do lava modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Bezva

  120. ananke píše

    am Únor 23 2007 @ 08:20

    asi pol minuty :)

  121. LuFa píše

    am Únor 23 2007 @ 08:21

    Prosím, nepište řešení a počkejte si do pondělí, kdy bude oficiálně zveřejněno správné řešení. Někteří ještě stále řeší, tak jim to nekažte. Díky moc. Jinak v pondělí budou zveřejněny dva hezké hlavolamy. Jeden flash a jeden krátký slovní.

  122. ma.il píše

    am Únor 23 2007 @ 09:11

    Aj ja som si riesenie pokaslal precitanim pripomienky o Anglicku a hned to bolo jasne…
    A to som necital tu (podla mna dostatocnu) napovedu o hladani toho, co na obrazku nevidno.
    Ale ako poriadny dospelak som samozrejme za tym videl ponajprv konspiraciu a predpokladal, ze ide dopredu smerom odo mna, alebo ze to autobus vobec nie je a pod.
    No joo, deti…

  123. mikulas píše

    am Únor 23 2007 @ 09:46

    ASI 5 SEKUND

  124. shaman píše

    am Únor 23 2007 @ 09:57

    Tak ak je to kvoli tomu co si myslim….tak tu su dokazy toho, ze to nie je bohvieako vymyslene.

    http://www.ecu.edu/che/sa/images/z%20Bus.jpg

    http://www.dorsetforyou.com/media/images/h/o/School%20Bus%20Side%20Viewlarge.jpg

    Vela zdaru.

  125. LuFa píše

    am Únor 23 2007 @ 10:02

    shaman: moc hezké obrázky, dikes za odkazy :-). Modifikovat je nebudu. Jinak si myslím, že na podstatu řešení hlavolamu s autobusem nemají vliv.

  126. mookieXL píše

    am Únor 23 2007 @ 10:06

    Ide dolava pretoze (ajtak mi to LuFa zmaze).

    Ale ta kresba sa da pochopit aj tak ze ide smerom ku mne. Tie dva kruhy mozu byt svetla, to modre je celne sklo a vidim cez neho zadne okna.

  127. katka píše

    am Únor 23 2007 @ 10:23

    treba si uvedomit, (modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Ostatní se ho dozvědí v pondělí se zadáním nového hlavolamu.)

  128. real name píše

    am Únor 23 2007 @ 10:56

    katka, (modifikoval LuFa: XXXX XXXX XXXX) este stale problem neriesi
    autobus moze z anglicka, moze cuvat, ide o schematicku kresbu, dokonca moze stat
    skratka klasicke nekompletne zadanie

  129. real name píše

    am Únor 23 2007 @ 10:58

    a este: riesenie moze byt zalozene aj na tom ze nevidim blikajucu smerovku

  130. Lubka píše

    am Únor 23 2007 @ 11:00

    :-) a ze vraj muzi riesia vsetko logicky …mozno by naozaj stacilo vratit sa do skolkarskych cias a porovnavat si kresby autobusu s kamaratmi…az potom by zbadali, co na tejto strane autobusu nie je a na jeho druhej strane je :)
    DOLAVA

  131. rado píše

    am Únor 23 2007 @ 11:06

    aj mne to dolso za par sekund , ale tiez len voli tomu, ze som tam ocakaval nejaky hacik,. Staci sa na to pozriet len trosku netradicne a vzsledok je tam

  132. Martina píše

    am Únor 23 2007 @ 11:09

    neviem odpoved prosim dajte mi vediet spravnu odpoved

  133. stevo píše

    am Únor 23 2007 @ 11:17

    Myslim si, ze sa prilis vozime autami, ktore tuto vlastnost nemaju. Deti sa vozia viac autobusmi. Preto nikoho nenapadne, ze ma taky nezmysel hladat.
    Btw. podla mna mozu existovat aj autobusy, ktore sa takto nedaju identifikovat (napr. specialna linka chodiaca medzi Britaniou a Francuzskom).

  134. Roman píše

    am Únor 23 2007 @ 11:18

    Autobus ide z parava do ľava… Z tohto pohľadu (modifikoval LuFa: řešení máte správně :-). Ostatní se ho dozvědí v pondělí se zadáním nového hlavolamu.) No, ale 2 min som bol bez nápadu…

  135. majlo píše

    am Únor 23 2007 @ 11:24

    v anglicku ide do prava :-)))

  136. kukuk kuk píše

    am Únor 23 2007 @ 11:38

    mne pomohlo ked som si zacal kreslit autobus :)

  137. katka píše

    am Únor 23 2007 @ 11:51

    real name, paci sa mi, ako vies veci zjednodusit…;) Proste, ak je riesenie moc jednoduche, tak preco by sme ho trosku nedomotali, ze? ;-D

  138. real name píše

    am Únor 23 2007 @ 12:43

    katka, vdaka
    keby si robila vo firme co dostava zadania od zakaznikov (kvalitou detailov sa podobaju na tuto ulohu), tak by si si sakra overila ci je to naozaj to co si myslia oni alebo im aspon dala podpisat, ze je to to co si myslim ja

  139. LuFa píše

    am Únor 23 2007 @ 12:49

    stevo: plně s tebou souhlasím, manželka, která řešení znala během chvilky říkala to samé co ty. Prý jezdí hodně autobusem, tak ji to trklo.

    Na druhou stranu, já taky jezdím autobusem a nijak zvlášť mě to netrkalo :-).

  140. katka píše

    am Únor 23 2007 @ 12:58

    real name
    milacku, ale toto je hadanka pre deti ;) A ver tomu, ze ja sa v praci stretavam s takymi ludmi, ktori s absolutnym prehladom tak domrvia aj vlastne meno, ze niekedy zasnes nad tym, akymi tazko komplikovanymi mozgovymi pochodmi museli na to prist, aby sa dopracovali k takemu zaveru…
    A aku odpoved davas tomu hlavolamu? ;)

  141. LuFa píše

    am Únor 23 2007 @ 13:05

    to katka: odpověď bude v pondělí. Ty ji víš a real name určo taky, jen je jak můj bratr, který má taktéž tisíc alternativ, proč to co LuFa maže :-D, nemůže být správným řešením.

    No, každopáďně alternativní řešení, zpochybnění se budou dát probrat v pohodě po zveřejnění oficiálního řešení.

    Myslím, že se tam ještě mnoho zajímavého může ukázat.

    Jinak jak ještě správně píšeš, hádanka je skutečně primárně určena dětem.

  142. katka píše

    am Únor 23 2007 @ 13:09

    LuFa, je to vynikajuca stranka, dlho som sa tak fajn nepobavila…;) Naozaj vyborny napad ako trosku potrapit mozog aj niecim inym ako pracou a beznymi problemami…Diiik

  143. Peter Pech píše

    am Únor 23 2007 @ 13:12

    (modifikoval LuFa, řešení máte správné)ide doľava.

  144. Peter Pech píše

    am Únor 23 2007 @ 13:13

    (modifikoval LuFa, řešení máte správné),preto ide doľava.

  145. real name píše

    am Únor 23 2007 @ 13:24

    katka: A aku odpoved davas tomu hlavolamu? ;)
    hlavolamu: ziadnu
    tebe: autobus z obrazku pravdepodobne neide, a ked tak velmi pomaly (u mna uz asi dve hodiny zostava na obrazku)

  146. katka píše

    am Únor 23 2007 @ 13:30

    to preto, ze si ho svojimi teoriami totalne domotal, tak sa mu zadrel motor

  147. DanKo píše

    am Únor 23 2007 @ 13:50

    Neviem, co je na tom take tazke. Mam 2 teorie a obe su urcite spravne:
    1. Nie je vidiet dvere (su na druhej strane), takze BUS ide dolava (ak necuva)
    2. Bus nemoze ist z obrazku doprava, pretoze mu v tom brani MENU stranky (Hledat, Kategorie, Archivy…) :)

  148. peter píše

    am Únor 23 2007 @ 14:06

    asi tak 30s a mal som to…

  149. peter píše

    am Únor 23 2007 @ 14:07

    asi tak 30s a mal som to.

  150. Talli píše

    am Únor 23 2007 @ 14:20

    nezapriem, že som žena, bolo to takmer okamžité :-)))

  151. kOkA píše

    am Únor 23 2007 @ 14:29

    Ide do ľava. Nie sú na obrázku dvere autobusu

  152. igor píše

    am Únor 23 2007 @ 14:44

    20 sekund,som dochodca, teda mam pravo na infantilitu – ale vyssie je spravna otazka – u nas alebo v anglicku, australii etc.

  153. Blbec píše

    am Únor 23 2007 @ 15:31

    Rada pre vsetkych tazko technicky zalozenych logikov:
    Na tom obrazku chyba skutocne vsetko takze to dolezite na com pada a stoji odpoved vas asi nenapadne.
    Kazdopadne by som mozno doplnil zadanie o poznamku ze riesenie treba hladat v realnom svete, nakolko pri pohlade na obrazok a associacii toho co tam je s autobusom vas to asi nenapadne.

  154. p360t píše

    am Únor 23 2007 @ 18:05

    No, ja som na to po chvíli prišiel, ale výborne to zdôvodnil môj 20-ročný brat: ide doľava, lebo ak by išiel doprava, narazil by do kategórii, archívov a odkazov :)

  155. Anonymní píše

    am Únor 23 2007 @ 19:12

    ja som anto prisiel asi po minute cize asi som dieta ze???

  156. dje píše

    am Únor 23 2007 @ 19:38

    stoji?

  157. Look.in píše

    am Únor 23 2007 @ 19:44

    Čau, normální autobus má přední kolo blíže k předku než zadní k zadku. Kresba má levé od kraje 20 mm a pravé od kraje 25 mm. Takže jede z prava do leva :-) ? Ženský a děti geometrický podobnosti vnímaj podvědomě, takže by to mohly tipnout správně.. Je to tak ?

  158. miro805 píše

    am Únor 23 2007 @ 20:48

    zprava dolava, aj ked ten svetlejsi tenky pruzok pod strechou som najskor povazoval za stekajuci dazd, z coho by som uvazoval o opacnom smere jazdy – tak som pred tym dazdom chcel do neho naskocit – a vtedy ma to napadlo.

  159. jajga píše

    am Únor 23 2007 @ 20:51

    ahaa, uz to mam ! a to ani dieta nie som.
    ved mu nevidno….., ale ani vyfuk, antenu, volant….:o))))

  160. juraj píše

    am Únor 23 2007 @ 23:51

    Tak vedel som to ihned..Ale priznavam, poznam ho. Dobry pokus

  161. Achilleas píše

    am Únor 23 2007 @ 23:58

    urcite vlevo (modifikoval LuFa: ano určitě, máte pravdu :-)???

  162. tinia píše

    am Únor 24 2007 @ 09:42

    je to fakt uple trivialne.. :D

  163. daniello píše

    am Únor 24 2007 @ 11:10

    no neviem co je na tom hlavolamne, sak ked nieje vidiet volant tak urcite ide z lava do prava… 15sec.

  164. Feri Macfričkins píše

    am Únor 24 2007 @ 11:32

    A kde je dym z vyfuku? hehe, zeby stal?

  165. LuFa píše

    am Únor 24 2007 @ 11:40

    to Feri: nebo byl na elekropohon :-)

  166. mono píše

    am Únor 24 2007 @ 12:02

    prosim zaslat riesenie na email, lebo mi hlava pukne

  167. bongo píše

    am Únor 24 2007 @ 12:33

    je to fakt uplne trivialne..

  168. CanY píše

    am Únor 24 2007 @ 13:08

    Autobus ide do lava… ;-)

  169. Peto píše

    am Únor 24 2007 @ 14:19

    do 10 sekund …no asi som este decko :P

  170. Santurik píše

    am Únor 24 2007 @ 14:29

    ja som neuhadol ale moj o 25 rokov starsi otec asi do piatich sekund. Ked som mu povedal, ze to musi logicky zdovodnit, za dalsich pat sekund mi to vysvetlil – nekecam. Chyba tam volant a kolesa:))))

  171. kira píše

    am Únor 24 2007 @ 14:34

    Myslím si,že jede zprava do leva, (Modifikoval LuFa: Řešení máte správné. Bezva) Pokud to není správná teorie,prosím o zaslání té správné.Díky „kira“.
    Jinak dobrá blbinka k zamyšlení!

  172. majlos16 píše

    am Únor 24 2007 @ 16:39

    Myslím si, že nejde vôbec pretože nieje vidno či sa vôbec hýbe.

  173. sedivlk píše

    am Únor 24 2007 @ 16:41

    Bus ide samozrejme doľava, pretože (chjo modifikoval LuFa :-), řešení je správné – jinak ještě neděle a pak nový hlavolam :-) ). čo vlastne naznačuje smer jazdy autobusu. No keby však cúval, ide doprava. A keďže ja už žijem 2 roky v Irsku, kde sa jazdí na opačnej strane…. odpoved by bola opačná. Prajem pekný den všetkým hádačom.

  174. miro píše

    am Únor 24 2007 @ 17:04

    lufa:Posles mi prosim ta riesenie na mejl? Dufam, ze som to rozluskol hned spravne. Bol by to moj asi prvy rozlusknuty hlavolam. Dik!

  175. vil píše

    am Únor 24 2007 @ 20:28

    samozrejme do lava. Modifikoval LuFa, reseni mate správně, oficiální zveřejnění na hlavní stránce pro všechny bude v pondělí ráno .. :-)

  176. Sylvia píše

    am Únor 24 2007 @ 20:39

    záleží či je to v krajine kde sa chodí po pravej alebo ľavej strane:-)

  177. jano píše

    am Únor 24 2007 @ 22:17

    uz ma to trklo, takze viem (do 10min:) Ale povodne som aj tak tipol spravny smer, totiz ako clovek exaktny som si vsimol, ze obrazok nie je sumerny, tak som predpokladal, ze deti to zrejme hned nejak podprahovo vnimaju alebo co – koleso vlavo je ku kraju blizsie ako koleso vpravo..

  178. zoja píše

    am Únor 25 2007 @ 07:16

    ja tuto hadnaku vidim druhy krat takze uz viem o co ide no musim sa priznat, ze prvykrat som nemala ani zdania a teraz sa mi to vidi totalne jednoduche :) neviem ci je to tym, ze deti rozmyslaju jednoduchsie pretoze s detmi pracujem a veru aj oni sa s tym potrapili a z 22 deti to vedeli len 2 s tym, ze aj odovodnili preco :) ostatne ktore uhadli len tipovali bez toho, aby vedeli preco(bolo ich 5)

  179. Jano Irsko píše

    am Únor 25 2007 @ 09:05

    Tu v Irsku by isiel opacnym smerom. Vsak LuFa. Ale viem ze na slovensku by isiel z prava do lava. {a zase som si dokazal ze som len velke decko – 53s}

  180. LuFa píše

    am Únor 25 2007 @ 09:19

    to Jano Irsko: Potvrzuji. 53 s moc hezký čas. Jsem zvědavý, jak dopadne řešení nových hlavolamů, které zveřejním v noci/ráno :-).

  181. josef.muller píše

    am Únor 25 2007 @ 09:49

    Myslím, že jednoznačná odpověď o směru jízdy vyžaduje ještě jednu informaci – jakou státní příslušnost má ten bus.

  182. magara píše

    am Únor 25 2007 @ 10:26

    no mna napada ze stoji, autobuz bez sofera nechodi :-), ale budiz dvere su zaujimava vec tak dajme tomu ak nastupi sofer tak pojde dolava :-)

  183. martin píše

    am Únor 25 2007 @ 12:43

    zavisi smer jazdy od niecoho, co je na druhej strane autobusu? nechcem hovorit konkretne, ale myslim, ze prave preto ide z prava do lava,nie? :)

  184. daner píše

    am Únor 25 2007 @ 13:18

    pošlete mi prosím odpověd na massdaner@centrum.cz díky :)

  185. mms píše

    am Únor 25 2007 @ 14:08

    50 sekund, som zenska, nie som decko. Ak sa sem prida viac ludi, pomaly mozeme urobit statistiku podla veku a pohlavia… ;)))

  186. LuFa píše

    am Únor 25 2007 @ 14:12

    to daner: odpověď zaslána

    to mms: fajn nápad, napíši samostatný příspěvek, pod který by lidé psali pohlaví, odhadovanou dobu řešení a věk. Já bych to pak vyhodnotil a udělal grafy :-).

  187. Express píše

    am Únor 25 2007 @ 14:35

    Zdravas LoFa a ostatni, mam pocit, niekde v mozgovom kmeni ze by mal ist zprava doľava … LuFa pls posli mi na maila spravnu odpoved, zda som uvazoval triezvo … DIK

  188. Express píše

    am Únor 25 2007 @ 14:40

    LuFa samozrejme :-)

  189. mms píše

    am Únor 25 2007 @ 14:57

    LuFa, urob si niekam Web stranku s hlasovackou a posli na URL. S naklikavacou hlasovackou to budes mat jednoduchsie. Navol tam kategorie:

    decko do 8
    decko 8-16
    zena 16-100
    muz 16-100

    To hadam staci.
    MMS

  190. LuFa píše

    am Únor 25 2007 @ 15:27

    Tak článeček ohledně výzkumu, který by měl dát odpověď na to, zdali na řešení snadněji přicházejí ženy, muži, děti, dospělí a třeba i proč je zde: Výzkum. Řeší hlavolam s autobusem lépe ženy, nebo muži? Děti, nebo dospělí? Proč tomu tak je?

    Kdo se tedy chce výzkumu zúčastnit má možnost. Zpracovaná data na konci výzkumu mohou být zajímavá.

    MMS: takový formulář, aby vystihoval věk, ať už konkrétní, nebo v nějakém rozssahu a k tomu ještě možnost připsat komentář nyní vytvořit neumím. Volil jsem tedy formu, která je popisována v odkazu (nyní článek na hlavní stránce).

    Do budoucna si ale něco ohledně „zajímavých“ výzkumů pořídit pokusím. Jinak dík za tvůj super nápad.

  191. darlock píše

    am Únor 25 2007 @ 18:06

    neviem si dat rady….mohol by mi niekto poslat riesenie aj vysvetlenie k nemu na darlockk@azet.sk….vopred dakujem

  192. Lucy píše

    am Únor 25 2007 @ 18:23

    aj mne prosim posli odpoved….odovodnenie dakujem

  193. LuFa píše

    am Únor 25 2007 @ 18:30

    to darlock, lucy: Hojky, jak je psáno zde: http://lukas.faltynek.com/2007/02/22/hlavolamy-domysleno-do-konce-zadani-a-jejich-reseni/ řešení bude zveřejněno na hlavní stránce: http://lukas.faltynek.com dnes v noci. resp. zítra ráno. K tomu budou zadány i dva nové hlavolamy. Tak prosím vydržte.

  194. radim píše

    am Únor 25 2007 @ 18:46

    myslim,že ide z prava do ľava.Keby to bolo opačne, videl by som asi dvere.

  195. Kadaver píše

    am Únor 25 2007 @ 21:29

    Obávám se, že odpověď může být jak zleva doprava, tak zprava doleva, protože nikdo neuvažoval možnost, že by autobus třeba mohl couvat.

  196. Daniela píše

    am Únor 25 2007 @ 21:56

    Nuz, tak mne to trvalo asi pat sekund, kym som sa rozhodla ;) Sice som smer urcila spravne, ale to len kvoli tomu, ze riesenie bolo (z MOJHO POHLADU) taketo: vpravo predsa autobusu znemoznuju pohyb jednotlive rubriky tejto webovej stranky…ako „Kategorie“, „Archivy“, „Odkazy“…Vlavo moze pokojne vyjst. Trosku mimo, ale predsa jedno nove a logicke riesenie ;) O:)
    Inac, dvojrocna neter uhadla smer v momente ;)

  197. brunopangy píše

    am Únor 26 2007 @ 15:34

    ahoj!
    to nieje autobus
    a keby to aj bol tak by siel dolava lebo v pravo by nabural do textu a aj preto lebo modre autobusi vzdy chodia dolava
    ako nasi politici ruky maju lave tak aj modra je dobra a preto ide do lava

  198. Flexo píše

    am Únor 26 2007 @ 16:35

    asi 20 sekund :-P ak to ide dolava :D

  199. h0n24 píše

    am Únor 26 2007 @ 20:59

    Do dvou minut! Asi je to tím, že se pokládám za dítě :D.

  200. Sylvia píše

    am Únor 27 2007 @ 10:13

    Podla mna ide autobus zprava do lava. Myslim si to preto, ze ak by isiel opacne, boli by zakreslene aj dvere a nie len okna.
    Neviem, ci to je spravne ale to ma napadlo v prvej chvili.
    Tak neviem, je to dobre riesenie?

  201. LuFa píše

    am Únor 27 2007 @ 12:04

    Sylvia: řešení máš správně. Jinak zadání nových hlavolamů pro tento aktuální týden nalezneš zde: Potrapte své mozkové závity IV. – pomožte knězům převést čerty přes řeku a správně doplňte česko-slovenský quiz .

  202. Laura píše

    am Únor 27 2007 @ 15:43

    POSLI MI TO RIESENIE, LEBO SOM V ROBOTE A NEUROBIM NIC, KYM TO NEBUDEM VEDIET :))))
    DAKUJEEEM

  203. Laura píše

    am Únor 27 2007 @ 15:44

    JAJ, HIHI , UZ SOM SI TO PRECITALA…ANI NIESOM BLONDINA, ZEBY SOM SA NA TO VYHOVORILA :)

  204. Fenomen píše

    am Únor 27 2007 @ 17:45

    Omg pls posli mi reseni ja se z toho snad p***u díky to je strasnyyy a aaa boli me z toho hlava

  205. Macek píše

    am Únor 27 2007 @ 19:10

    Jste fakt DEBILOVE uplne vsichni a autor/ka nejvetsi. Autobus nema dvere tudiz by mel jet zprava doleva. Ale uz jste videli jet autobus ktery nema ridice, volant a cestujici KOKOTI ? TEN AUTOBUS STOJI !!!!!!!!!!!!!!!!

  206. LuFa píše

    am Únor 27 2007 @ 20:16

    to Macek: uz je ti lepe? Jinak proč není vidět, volant a cestující bylo již vysvětleno.

  207. Anonymní píše

    am Únor 28 2007 @ 11:09

    Ide z lava do prava , lebo mu nevidno dvere : )))

  208. LuFa píše

    am Únor 28 2007 @ 12:13

    to Anonymní: těsně, ale jenom opravdu těsně vedle :-D.

  209. paris píše

    am Únor 28 2007 @ 13:20

    no…pokial nehadzete monitorom tak ten autobus stoji!!!!!!!

  210. Anonymní píše

    am Únor 28 2007 @ 21:07

    mam rad podobne „elemnetrane“ hlavolamy :)
    napriklad:
    A je synom B. B nie je otcom A. Ako je to mozne ?

  211. Anonymní píše

    am Únor 28 2007 @ 21:07

    *elementarne

  212. paxik píše

    am Březen 1 2007 @ 22:14

    Ale to jsem fakt rad, ze jsem na to prisel sam:) Asi dve minuty (necela jedna pisnicka). Diky za skvely hlavolam!

  213. ajka píše

    am Březen 1 2007 @ 23:34

    žeby v ľavo?

  214. sisus píše

    am Březen 2 2007 @ 22:35

    ide do lava…lebo nevidno cez okno sofera :)

  215. kubin píše

    am Březen 3 2007 @ 15:31

    docela lehky prisel sem na to za minutu

  216. dan píše

    am Březen 3 2007 @ 19:33

    to to není možné já na to snad nepřijdu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  217. Pino píše

    am Březen 4 2007 @ 03:54

    za predpokladu ze autobus ide vpred tak ide z prava do lava.
    dovod: a obrazku mu nevidno dvere ktore v nasich krajinach byvaju na pravej strane autobusu.
    Ako sa dozviem ci je moja uvaha spravna?
    Pino

  218. memphis píše

    am Březen 4 2007 @ 17:41

    jestli by to malovala ženská tak jede zprava doleva protože to namaluje jednoduše (neni vidět čumák) a snad všichni malují čumák vlevo. jestli to je tim že tam něco chybí a prově to říká řešení, jede zase vlevo- okna má ale chybí mu dveře:)

    napsat to tady můžu protože sám jsem se v pročítání nedostal ani do čtvrtiny:)

  219. verunka píše

    am Březen 4 2007 @ 18:53

    To je drsné. Ale je pravda že přítel s tím měl velké problémy, chlapy na to jdou moc logicky :))

  220. DeXx píše

    am Březen 4 2007 @ 23:36

    zamyslite sa, co ma bus na jednej strane a na druhej nema?

  221. FFF píše

    am Březen 5 2007 @ 03:00

    Autobus stoji lebo nema vyfuk !!!

  222. Honzie píše

    am Březen 5 2007 @ 10:16

    Zvláštní hádanka. Jsem pro řešení, že autobus stojí. U takového náčrtu autobusu, kde jsou pouze tři stejná okénka a nereálně posazená kola, není velká pravděpodobnost, že by se autor kreslil s dveřmi (na jakékoliv straně) :-D

  223. Ml píše

    am Březen 5 2007 @ 16:22

    Hmm, docela zklamani, koukal jsem to na to asi 5 minut a od zacatku si rikam, ze to proste nejde urcite, tech smeru je podle kresby aspon 4 (levo, pravo; vpred, vzad-ty kolecka muzou byt i svetla…) a nakonec ma byt poznavaci znameni dvere…hmmm. A to nepocitam to, ze dost autobusu je ma na obou stranach…

  224. Thug píše

    am Březen 5 2007 @ 16:39

    jede do leva, protoze nejsou videt dvere, ktere se nachazeji na prave strane:-) jak jednoduche, ze?

  225. LuFa píše

    am Březen 5 2007 @ 16:51

    Zadání nového hlavolamu pro tento týden naleznete na hlavní stránce, nebo zde: Potrapte své mozkové závity V. – nalezněte řešení staré orientální hádanky

  226. Zdenal píše

    am Březen 5 2007 @ 21:36

    tak nevim,mozna sem na to prisel a mozna nee,muzete mi nekdo poslat spravne reseni….diky

  227. Zdenal píše

    am Březen 5 2007 @ 21:38

  228. Janka píše

    am Březen 9 2007 @ 21:09

    No ja mam jednu toriu ale neviem ci je spravna…. kde najdem spravnu odpoved????

  229. Zuzana píše

    am Březen 12 2007 @ 13:56

    doleva, bo dvere nejsou na teto strane :-) V anglii naopak :-))

  230. musil píše

    am Březen 12 2007 @ 15:06

    Tak podle mě musi mit autobus i dveře ne?

  231. Slečna Ferka píše

    am Březen 12 2007 @ 19:31

    Plííís pošleš mi zprávné řešení na Sisi.leja@seznam.cz ??? Na něco jsem přišla, ale asi je to blbost, chci vědět, jestli to nááááhodou nejni pravda :)Díky Ferka.

  232. zajac píše

    am Březen 13 2007 @ 15:42

    to prave riesenie ma napadlo hned ale ved to je trapne, co keby cuval? zda sa mi to primitivne, uz vobec nie logicke… pre deti

  233. Honza píše

    am Březen 13 2007 @ 23:21

    Podle mě jste všichni vedle jako jedle. Nemůžete přece tvrdit že autobus jede doleva protože nikdo z vás neviděl, že z druhé strany má ty dveře namalované. Může to být přeci zjednodušený nákres bez dveří. Je ale patrné, že obrázek má v pravo trochu víc volného místa než vlevo, samozřejmě lepší by bylo ho mít v rámečku než ho jenom vložit do textu. Existuje zákon v zobrazování (kompozice). Tím směrem kde je víc místa tak tam se autobus pohybuje. Citem dokážete určit sami že autobus jede zprava doleva. Dokonce lze říct, jestli přijíždí nebo odjíždí podle todo jestli jede doleva nebo doprava. Ale to si zkuste vypozorovat sami třeba v nějaké TV reklamě nebo filmu. Zdar.

  234. Honza píše

    am Březen 13 2007 @ 23:26

    Omyl, chtěl jsem napsat z leva do prava.

  235. thomas píše

    am Březen 16 2007 @ 14:39

    Lidičky, mám teorii, nevidim dveře, tzn. že jede doleva, ale co když to není novej autobus aje to stará škodovka, která měla dveře i pro řidiče…..

  236. Pitlik píše

    am Březen 17 2007 @ 19:19

    Musí zleva doprava opačně není kam.

  237. Pepan píše

    am Duben 6 2007 @ 05:42

    Náhodou jsem narazil při hledání úplně něčeho jiného na Vaši stránku. U autobusu mě napadá jen to, že nejsou namalované dveře, čili jde o levou stranu autobusu a tedy autobus jede zprava doleva. Je to tak ?

  238. met píše

    am Květen 5 2007 @ 09:44

    Tak zřejmě jsem malé dítě 8-)

  239. Luke píše

    am Květen 6 2007 @ 17:12

    Tak teda, za 2 minuty jsem vyplodil dedukci, že bus jede zprava doleva, protože mu nejdou vidět dveře a ty jsou obyčejně na pravé straně autobusu. Tak můžete se mi prosím ozvat na mail s řešením? Díky

  240. mjdj píše

    am Květen 7 2007 @ 07:01

    Poznáse to pomoci Dveří :) který sou zdruhé stranky :D takže jede do prava :D

  241. marry píše

    am Květen 8 2007 @ 14:07

    vejrám na to už pár hodin, mám spoustu teorií, ale potřebovala bych si je ověřit. může mi někdo poslat správný řešení? dík marrylik.cherry@seznam.cz

  242. Petra píše

    am Květen 11 2007 @ 10:23

    Ahoj, tento hlavolam som dostala od mojej kamaratky. Na spravnu odpoved som prisla dost skoro, asi 1 minutka. Chybaju tam dvere a preto je logicke, ze ktorym smerom ten autobus ide. Len som mala maly problem, pretoze ja zijem uz dlhsiu dobu v Anglicku a v tom momente som bola uplne mimo z toho, ze kde sa na jazdi na pravo a kde na lavo..
    Takze na Slovensku alebo v Cesku by isiel tento autobus z prava do lava. No a tu v Anglicku by isiel z lava do prava.
    Myslim si, ze ta kresba je uplne v poriadku, pretoze obsahuje vsetko co ma obsahovat. A nie je tam to co tam nema byt. Pa pa Petra

  243. LuFa píše

    am Květen 11 2007 @ 14:53

    Petra: Hezky komentar s velmi roztomilym problemem. Diky za nej.

  244. Shorty píše

    am Květen 19 2007 @ 00:26

    Myslim, ze deti nemaji problem s resenim tohoto „hlavolamu“, protoze v nem nehledaji smysl. ja osobone jsem na nej prisel v radu minut. A co bylo prvni – hledal jsem nejakou indikaci primo na obrazku, neco, co by naznacovalo, kam jede. Tedy zda je symetricky, sklon,.. pak jsem zacal analyzovat text – neni v nem nejaka finta? Pak jsem zacal cist prizpevky, nebot jsem nevedel, jak dal. A znovu jsme se zamyslel. A predstavil si ten autobus, jak jede – a v tom mi to doslo, ze nejsou videt dvere. To je ten rozdil, oproti diteti. Dite si rovnou predstavi, jak ten autobus jede. Co vidi – okna. Proto musi jet po druhe strane silnice. Dite nezkouma, zda je obrazek symetricky. Nezna ani vyznam slova symetricky. nehleda v tom vedu. To je krasa hlavolamu a odpoved na otazku, proc to diteti muze trvat kratsi dobu :) Tak pravil Shorty

  245. JednaKrysy píše

    am Květen 20 2007 @ 10:50

    je to jednoduché nejsem dítě, tak jsem to věděl do 5 sekund (fakt) vím totiž že autobus má dveře jen na jedné straně. a proto odpověď je ……. :o)

  246. NAVYM POSLI PLS NA E MAIL píše

    am Květen 27 2007 @ 18:15

    dík

  247. los-pakos píše

    am Červen 10 2007 @ 16:20

    Blbost, ale dobrá.

  248. patrik píše

    am Červen 10 2007 @ 16:20

    to nejde skoro vubec vyrešit ale už sem na to přišel tak kdo to chce vědět tak at mi nabyje kredyt za 200 (pozn. LuFa zde bylo mob. cislo, tak jsem ho smazal).

  249. nevimol píše

    am Červen 19 2007 @ 12:50

    tak jsem si to našel na googlu a musim říct, že mi to stejně neni jasný, ten obrázek je tak schematický, že mě nenapadlo a stále nenapadá, co je tam navíc a co a proč to tam chybí, kdyby tento autobus kreslilo dítě ze všech stran, třeba by TO tam vůbec nenakreslilo, neni to úplně stoprocentně jasný.

  250. LadaD píše

    am Červen 19 2007 @ 13:36

    Už ti to někteří pitomci kazí, co naděláš. Ale jinak FAJN

    Shorty

    Myslim, ze deti nemaji problem s resenim tohoto “hlavolamu”, protoze v nem nehledaji smysl. ja osobone jsem na nej prisel v radu minut. A co bylo prvni – hledal jsem nejakou indikaci primo na obrazku, neco, co by naznacovalo, kam jede. Tedy zda je symetricky, sklon,.. pak jsem zacal analyzovat text – neni v nem nejaka finta? Pak jsem zacal cist prizpevky, nebot jsem nevedel, jak dal. A znovu jsme se zamyslel. A predstavil si ten autobus, jak jede – a v tom mi to doslo, ze nejsou videt dvere. To je ten rozdil, oproti diteti. Dite si rovnou predstavi, jak ten autobus jede. Co vidi – okna. Proto musi jet po druhe strane silnice. Dite nezkouma, zda je obrazek symetricky. Nezna ani vyznam slova symetricky. nehleda v tom vedu. To je krasa hlavolamu a odpoved na otazku, proc to diteti muze trvat kratsi dobu :) Tak pravil Shorty

    19.05.2007 0:26

    JednaKrysy

    je to jednoduché nejsem dítě, tak jsem to věděl do 5 sekund (fakt) vím totiž že autobus má dveře jen na jedné straně. a proto odpověď je ……. :o)

    20.05.2007 10:50

  251. LadaD píše

    am Červen 19 2007 @ 13:38

    A vidím, že jsem se mezi ně přiřadil …

  252. hana píše

    am Červenec 14 2007 @ 11:09

    jede z prava do leva protože mu nejdou vidět dveře

  253. nikol píše

    am Červenec 18 2007 @ 15:46

    já jsem tuto úlohu řešila v loni na jaře a uhodla jsem ji až za 3 minuty na můj vkus nic moc když jsem se dozvěděla že i logické vysvětlení je správné a mě připadalo jako největší ptákovina která mě kdy napadla

  254. lukaek píše

    am Srpen 27 2007 @ 15:58

    z prava do leva

  255. lukaek píše

    am Srpen 27 2007 @ 16:00

    z prava do leva!!!

  256. programator píše

    am Září 7 2007 @ 16:01

    Prisiel som na to INHED ! cca. do 10s.
    Riesenie je jednoduche, vyssie uz bolo spomenute niekolkokrat.

  257. Martina píše

    am Září 17 2007 @ 13:05

    Jupííííí, už mě to napadlo…..ale přiznávám se, že to bylo s dopomocí několika zdejších komentářů :(

  258. stikka píše

    am Říjen 29 2007 @ 17:39

    Hmm, tak nevim jestli jsem nejaky genialni, ale prisel jsem an to za 10 sekund, a to 8 sekund jsem hledal symetricke rozdily:-)

  259. pavel píše

    am Listopad 21 2007 @ 19:54

    did je to tak lehoucky

  260. pavel píše

    am Listopad 21 2007 @ 19:55

    je to lehky jako facka facka je totiz lehka

  261. rudolf píše

    am Prosinec 25 2007 @ 14:12

    pro možná řešení je nutné zadat další nutné podmínky 1/ obrázek kreslil pravák nebo levák? nebo 2/ je pro pravostarnný nebo levostranný provoz? možné řešení ad 1 podá vysvětlení psycholog nebo zkušený grafik ,pro možnářešví ad 2ú každý řidič busu.

  262. sonet píše

    am Leden 1 2008 @ 15:58

    ehm ako sory ale riesenie mi trvalo asi pol minutu kym som stihol poradne zaostrit necem sa hrat ne nieco viac ako vy ale sai to bude mat nieco z tym ze som ete dieta (16)
    odpoved som nepisal lebo nvm ci by to bolo fer pre ostatnych ale keby niekto cel vediet tak nech napise mail. :P

  263. Phat píše

    am Leden 13 2008 @ 15:10

    Zdarec no nevim nevidim v tom moc dobry reseni ale je to zajimavy no nic nechavam se taky podat asi jako vetsina tak kdyby nekdo znal 100% odpoved necht my ji posle plsky na mail diky.

  264. Alfons píše

    am Únor 26 2008 @ 10:06

    Jelikož se jedná SLOVNÍ hlavolam je uvedeno „Z obrázku“ nikoli „NA obrázku“. Jelikož se za obrázek považuje obvykle rámeček obrázku a jeho obsah, na levé straně obrázku je autobus BLÍŽ rámečku obrázku a proto usuzuji že jede Z (čili ven z obrázku) doleva. Je to absolutně správná a logická odpověď.

  265. LuFa píše

    am Únor 26 2008 @ 10:13

    Alfons: řešení v „NA obrázku“ a „Z obrázku“ nespočívá. Klíč k řešení je v něčem jiném.

  266. Alfons píše

    am Únor 27 2008 @ 07:36

    Pak je ale matoucí zařazení mezi slovní hlavolamy.

  267. LuFa píše

    am Únor 27 2008 @ 08:57

    Alfons: zkus se zaměřit na dveře autobusu.

  268. Axernie píše

    am Duben 19 2008 @ 14:34

    Typuji doleva a moje máma taky,poslete mi na e-mail prosím správnou odpověď,děkuji

  269. bob píše

    am Červen 16 2008 @ 22:48

    Ide doprava. Mame vo zvyku pozorovat auta blizsie k nam v jazdnom pruhu napriklad na zastavke a v nom idu autobusy doprava.

  270. NoNomino píše

    am Červenec 31 2008 @ 18:00

    Napadlo mi jen to, že řidiče ani volant není vidět, protože sedí na druhé straně autobusu, nebo že dvířka nejsou vidět, protože jsou na druhé straně autobusu, v prvním případě (méně pravděpodobné, bylo totiž v zadání upozorněno, že by řidič stejně nebyl vidět) by bus jel doprava, v druhém (asi pravděpodobnějším, děti se zaměří vždy na obrys auta, okna a dveře:-) ) doleva.

  271. zdenka píše

    am Říjen 30 2008 @ 09:55

    Jo, tak dnes už vím odpověď…ale musely mi poradit děti z mateřské školky :-D

  272. Katka píše

    am Leden 14 2009 @ 23:25

    Tak se přidávám ke statistice, že ženy na to přijdou během pár minutek. Musím se smát všem složitým úvahám. Ještě to zkusím předložit těm dětem. Super!

  273. MiKo píše

    am Leden 15 2009 @ 02:46

    Asi po půlminutě dívání mě napadlo, že to kulaté na obrázku nejsou kola. Je to tak?

  274. borka krera zna reseni píše

    am Únor 8 2009 @ 16:40

    lidi je to uplne jasne ne? nejede ani tym a ani tym smerem takze uz znate odpoved

  275. Anonymní píše

    am Březen 4 2009 @ 21:50

    Jede doleva páč je blíž u čáry

  276. LuFa píše

    am Březen 4 2009 @ 22:08

    Anonymous: Ee, tak to není. Logické zdůvodnění spočívá jinde.

  277. Jenny píše

    am Květen 19 2009 @ 16:00

    Dvě minuty než jsem pochopila co se po mě chce, pár vteřin než jsem přišla na správný výsledek. Fkt jednoduchý :)

  278. De.eN píše

    am Září 29 2009 @ 19:36

    Joo, tohle jsem kdysi taky dostala. Ale nepřišla jsem na to. Kamarád mi poradil toho řidiče, ale ani tak jsem na to nepřišla. Nakones jsem se nechala podat. :)

  279. vendula píše

    am Listopad 24 2009 @ 22:56

    pošlete mi někdo vyřešení? nechápu vůbec,díky

  280. YOYO píše

    am Leden 9 2010 @ 15:10

    Doľava – naše autobusy majú dvere na pravej strane

  281. ttt píše

    am Leden 21 2010 @ 17:52

    kde jsou dveřE

  282. Anonymní píše

    am Únor 22 2010 @ 19:49

    Dobrej lamač hlav! Z prava do leva , autobus je na levé straně na hraně obrázku ! Ale nevím jestli je to dobře ?

  283. Ondřej Wessely píše

    am Duben 16 2010 @ 09:25

    Zdravím,
    myslim, že jede z prava do leva. Nejsou vidět dveře… Mám pravdu?

  284. pos píše

    am Květen 10 2010 @ 16:11

    lehke neni tam ridic takze to nejede ani na jednu

  285. pos píše

    am Květen 10 2010 @ 16:13

    lechke neni tam ridic tak to jet nemuze

  286. Anonymní píše

    am Květen 24 2010 @ 16:22

    prosim o reseni na email chrumlin@seznam.cz diky

  287. katka píše

    am Červen 25 2010 @ 19:22

    my to měli vyluštit v etapové hře s mojí skupinkou. už sme to skoro vzdali když já nadávala proč náám tam nenakreslej řidiče … pak už to koho si trklo po mé moudré větě XD … Takže spíš náhoda že sme to vyluštili

Comment RSS

Přidejte si ke komentáři vlastní obrázek: Být na internetu anonymní je OUT. Buďte IN. Řekněte o sobě více obrázkem.

Napsat komentář

Jméno a příjmení:

e-mail:

Website:

Comment:

Klenot.cz — domov pro Vaše stránky